کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اعلام نامزدهای نهایی جایزه «بیلی جیفورد»

24 مهر 1400 ساعت 12:56


گروه فرهنگی: هیات داوران جایزه ادبی «بیلی جیفورد» شش نامزد نهایی برای این جایزه ادبی مختصی آثار غیرداستانی را اعلام کرد.به گزارش ایسنا، کتاب‌هایی که فهرست نهایی امسال جایزه ادبی «بیلی جیفورد» را تشکیل داده‌اند موضوعات مختلفی از زندگی در آلمان پس از سقوط نازی‌ها تا رازهای خانواده «سکلر» را در برمی‌گیرند.
 

جایزه ۵۰هزار پوندی «بیلی جیفورد» که معتبرترین جایزه ادبی بریتانیا برای آثار غیرداستانی محسوب می‌شود، کتاب‌هایی با تمام موضوعات غیرداستانی، از تاریخ و طبیعت گرفته تا زندگی‌نامه و خاطرات را دربرمی‌گیرد و تا چند سال پیش با نام «ساموئل جانسون» شناخته می‌شد. این جایزه مختص کتاب‌های انگلیسی‌زبان به قلم نویسندگان سراسر بریتانیا است که درباره موضوعاتی مانند تاریخ، سیاست، علم، مسائل روز، ورزش، سفر، زندگی‌نامه و هنر به نگارش درآمده‌اند.

«کال فلن» امسال برای «جزیره‌های متروکه» در فهرست نامزدهای نهایی قرار گرفته است. او در این کتاب به بررسی مکان‌هایی پرداخته است که توسط انسان‌ها متروکه شده‌اند. «هارالد جانر» برای «پیامد» داستانی درباره زندگی در آلمان در چند دهه پس از جنگ جهانی دوم دیگر اثر این فهرست است.

امسال دو زندگی‌نامه یعنی «سقوط» نوشته «جان پرستون» درباره «رابرت مکسول» و «امپراتوری درد» نوشته «پاتریک رادن» درباره خانواده سکلر نیز در فهرست نهایی قرار دارند.«کی میلر» شاعر و رمان‌نویس برای «چیزهایی که از آن‌ها دوری کردم» مجموعه مقالاتی درباره نژادپرستی و تعصب، و کتاب خاطرات «لی وایپی» با عنوان «آزاد» نیز دیگر آثار این فهرست را تشکیل می‌دهند.این جایزه پیش‌تر به نویسندگانی مانند «هلن مک‌دونالد»، «فلیپ هواره» و «آنتونی بیوور» تعلق گرفته است


کد مطلب: 299523

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/299523/اعلام-نامزدهای-نهایی-جایزه-بیلی-جیفورد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir