به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۲۹۹۵۵۶

تبرئه نخبه شیمی از اتهام قتل عمدی

تبرئه نخبه شیمی از اتهام قتل عمدی
گروه حوادث: دانشجوی نخبه شیمی که متهم به قتل دوستش با محلول شیمیایی است، پس از محاکمه از اتهام قتل عمدی تبرئه شد.، سال گذشته پسر جوانی به نام سامان که دانشجوی دکترای دانشگاه شریف بود با اورژانس تماس گرفت و اعلام کرد دوستش به خاطر خوردن محلول شیمیایی در خانه‌اش بدحال شده است.
 
وقتی امدادگران در محل حاضر شدند، با جسد شهاب ۲۵ساله روبه‌رو شدند. در ادامه با حضور ماموران و تحقیقات در این باره مشخص شد، شهاب مدال‌آور المپیاد شیمی و بورسیه یک دانشگاه آمریکایی بوده است.

با تکمیل تحقیقات برای سامان به اتهام قتل عمد، کیفرخواست صادر و پرونده‌اش برای رسیدگی به شعبه ۱۱دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در این جلسه، وکیل اولیای‌دم برای سامان درخواست قصاص کرد و گفت: متهم به خاطر حسادت به موفقیت‌های شهاب، او را با محلول شیمیایی کشت.

متهم به قتل هم در دفاع از خود گفت: من از دوران دبیرستان زیاد به آزمایشگاه می‌رفتم و محلول‌های شیمیایی را با هم ترکیب می‌کردم. با ترکیب مواد به این محلول شیمیایی رسیدم که اعتیادآور بود. از همان زمان آن را استفاده می‌کردم. آخرین بار هم آن را با آبمیوه مخلوط کردم و در یخچال خانه گذاشتم، اما شهاب بدون این‌که به من بگوید آن را سر کشید و حالش بد شد و فوت کرد. من اگر می‌دانستم قصد خوردن آن را دارد جلویش را می‌گرفتم.

پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده او را از اتهام قتل عمدی تبرئه و به دلیل قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم کردند.
مرجع : روزنامه جام جم
برچسب ها: قتل حوادث
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها