به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۲۹۹۵۷۶

منطقه حفاظت شده سالوک قرنطینه شد

منطقه حفاظت شده سالوک قرنطینه شد
گروه جامعه: معاون فنی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی از قرنطینه شدن منطقه حفاظت شده سالوک در شهرستان اسفراین خبر داد. به گزارش ایسنا، لشگری  با اشاره به شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک( PPR) در این منطقه حفاظت شده میان جمعیت کل، بز، قوچ، میش و آهو اظهارکرد: تاکنون لاشه ۱۶ راس از این گونه های حیوانی در منطقه پیدا شده است.
 
وی افزود: برای کنترل بیماری، منطقه قرنطینه شده است یعنی رفت و آمد به این منطقه ممنوع شده و به شدت تحت کنترل قرار گرفته است.لشگری در پاسخ به این سوال که دو روزی است لاشه ای از حیوانات تلف شده پیدا نشده است و می توان گفت بیماری کنترل شده است؟ بیان کرد: هنوز به صورت ۱۰۰ درصد نمی توان گفت که بیماری تحت کنترل درآمده است و در این راستا پایش محیط بان ها در منطقه در حال انجام است.

به گفته وی ضدعفونی کردن آبشخورها نیز در این منطقه به صورت مستمر در حال انجام است.این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ اکیپ دو نفره محیط بان در منطقه مستقر شده و منطقه را تحت پایش قرار داده اند.
وی یکی از مهمترین نیازهای این اداره کل برای کنترل بیماری طلوعون نشخوارکنندگان کوچک را علوفه مغذی دانست و توضیح داد: از آنجاییکه یکی از عواملی که سبب می شود تا بیماری چه در انسان و چه در حیوانات زود گسترش یابد، ضعف بدن است و خشکسالی موجب شد تا امسال جمعیت حیات وحش تغذیه مناسبی نداشته باشند در نتیجه در مقابل بیماری ها نیز ضعیف شده اند.

معاون فنی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی ادامه داد: تاکنون لاشه های حیوانات تلف شده پیدا شده، حیواناتی بوده اند که یا بره بوده و یا بسیار لاغر بوده اند.وی تصریح کرد: در همین راستا از استانداری درخواست شده تا اعتباری را برای تهیه علوفه مغذی منطقه در اختیار این اداره کل قرار گیرد که هنوز پاسخی دریافت نشده است.
برچسب ها: پارک ملی سالوک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها