به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : ۲۹۹۶۱۷

کرونا ۹۰۰ هزار کارگر را در کشور بیکار کرد

کرونا ۹۰۰ هزار کارگر را در کشور بیکار کرد
گروه اقتصادی: معاون دبیرکل خانه کارگر ایران گفت: شیوع ویروس کرونا موجب از بین رفتن کسب و کار ۹۰۰ هزار کارگر در کشور شده است.به گزارش ایرانا، حسن صادقی با بیان اینکه این تعداد کارگر در این ایام از مزایای بیمه بیکاری برخوردار شده اند، اظهار داشت: خانه کارگر ایران در راستای حقوق کارگران علاوه بر پیگیری مطالبات آنان، تعهداتی دارد که ارایه آموزش های لازم از جمله آنهاست.

وی با بیان اینکه آموزش‌های کوتاه مدت‌ در ده‌ها رشته برای اعضا برگزار می‌شود، افزود: سال گذشته مدت‌ این آموزش‌ها ۲۴۰ هزار نفر ساعت بود و امسال هم با توجه به شرایط کرونایی در بستر فضای مجازی ۱۹۵ هزار نفر ساعت ثبت شده است.

معاون دبیرکل خانه کارگر ایران با بیان اینکه به علت استقبال اعضا، برگزاری دوره‌های آموزشی ادامه دارد، اظهار داشت: آموزش‌های مجازی کیفیت آموزش حضوری را ندارد و دوره‌های عملی هم به تاخیر افتاده و در کنار آموزش‌های کوتاه مدت، در دانشگاه علمی کاربردی شهرهای قزوین، خرمدره و رفسنجان تحصیل اعضا در مقطع کاردانی رایگان است و حتی فرزندان اعضای خانه نیز مشمول تخفیف می‌شوند.

معاون دبیرکل خانه کارگر ایران در رابطه با واکسیناسیون کارگران هم گفت: خانه کارگر ایران در این راستا به کمک دولت شتافته و روزانه ۸۰۰ نفر از کارگران صنوف مختلف در خانه کارگر تهران واکسینه می‌شوند.صادقی، با بیان اینکه این روند همچنان ادامه دارد، افزود: همچنین اکیپ‌هایی با استقرار در مترو و جاهای دیگر کارگران را واکسینه می‌کنند.

 ۲ میلیون ۳۳۵ هزار نفر به صورت غیراجباری (آزاد) عضو خانه کارگر ایران هستند.معاون دبیرکل خانه کارگر ایران به‌منظور افتتاح دفتر نمایندگی خانه کارگر آذربایجان غربی به میاندوآب‌ سفر کرده است ؛ با افتتاح نمایندگی خانه کارگر میاندوآب تعداد این خانه‌ها به ۶۵ شعبه و دفتر نمایندگی در سراسر کشور رسید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها