به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۵ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۲۹۹۶۷۷

آمار بالای فوتی کرونا در آذربایجان شرقی

آمار بالای فوتی کرونا در آذربایجان شرقی
گروه جامعه: با وجود واکسیناسیون گسترده در آذربایجان شرقی تعداد فوتی‌های کرونایی در استان کاهش قابل توجهی پیدا نکرده است. کرونا در آذربایجان شرقی همچنان وضعیت خوبی ندارد و تعداد مراجعان کرونایی به مراکز درمانی از جمله بیمارستان امام رضا (ع) و بیمارستان سینا در تبریز و فوتی‌ها بالاست. یکی از موارد محسوس در آذربایجان شرقی روند رو به رشد ابتلای کودکان به کرونا در استان است.
 
مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این باره گفت: با توجه به روند واکسیناسیون و نتایج آن انتظار داریم روند فوتی‌ها و مبتلایان در روزهای آینده کاهش پیدا کند.سیمین خیاط‌زاده ادامه داد: ۷۷درصد افراد بالای ۱۸سال در این خطه مقابل کرونا واکسینه شده‌اند که کاهش ۵۰درصدی بستری‌های کرونایی در استان نسبت به اوج موج پنجم این بیماری ناشی از این واکسیناسیون است.
 
وی اضافه کرد: روزانه به طور میانگین از ۳هزار تست کرونایی که در استان انجام می‌گیرد، ۲۷درصد موارد مثبت گزارش می‌شوند.وی بیان کرد: اکنون کاهش تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا چندان محسوس نیست و میانگین روزانه از ۲۳نفر به ۱۹نفر رسیده است اما امیدواریم از هفته آینده شاهد کاهش چشمگیر آمار در این باره باشیم.خیاط‌زاده با اشاره به تزریق دزهای اول و دوم تمامی واکسن‌های کرونا در سطح استان گفت: این روند تا تکمیل واکسیناسیون ۲دز در استان ادامه خواهد داشت.
برچسب ها: ویروس کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها