کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازیگر و کارگردان روسی به زمین بازگشتند

25 مهر 1400 ساعت 12:15


گروه علمی: فضانورد روسیه به همراه یک کارگردان و یک بازیگر از ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین بازگشتند.

به گزارش ایسنا، امروز (۱۷ اکتبر) "اولگ نوویتسکی"(Oleg Novitskiy) فضانورد آژانس فضایی روسیه به همراه "یولیا پرسیلد"(Yulia Peresild) بازیگر، و "کلیم شیپنکو"(Klim Shipenko) کارگردان، سوار بر موشک سایوز ام‌اس-۱۸ به زمین بازگشتند و در ساعت ۱۲:۳۶ شب به وقت منطقه زمانی شرقی(۸:۰۶ تهران) در منطقه‌ای در قزاقستان فرود آمدند.

"نوویتسکی" پس از گذراندن ۱۹۱ روز در فضا به زمین بازگشته است. او در مجموع طی سه ماموریت ۵۳۱ روز در فضا بوده است."یولیا پرسیلد" و "کلیم شیپنکو" در روز پنجم اکتبر برای فیلمبرداری یک فیلم علمی تخیلی به نام "چالش" به فضا رفته بودند و موشک "Soyuz ۲.۱a" برای این فیلم تزئین شده بود.در ساعت ۹ شب به وقت منطقه زمانی شرقی(۴:۳۰ تهران) کپسول حاوی مسافران از ایستگاه فضایی جدا شد و این کپسول فضایی در ساعت ۱۱:۴۲ شب به وقت منطقه زمانی شرقی(۷:۱۲ تهران) وارد مدار زمین شد و در نهایت در قزاقستان فرود آمد.

این کارگردان و بازیگر روسی به مدت ۱۲ روز در فضا اقامت داشتند تا پروژه فیلمبرداری خود را به انجام برسانند. در این فیلم "پرسیلد" نقش پزشکی را ایفا می‌کند که برای درمان فضانوردی که در پیاده‌روی فضایی دچار حمله قلبی شده، به فضا اعزام شده است."نوویتسکی" نیز نقش فرد بیمار را ایفا کرده است. او و فضانورد "پیتر دوبروف" از لحظه نزدیک شدن کپسول سایوز به ایستگاه فضایی فیلم گرفته‌اند و انتظار می‌رود "دوبروف" و فضانورد "آنتون شاکپلروف" نیز در این فیلم حضور داشته باشند.بخش عمده فیلمبرداری در ماژول روسی انجام گرفته است اما بخش‌هایی از آن نیز در بخش آمریکایی که به سوی زمین قرار دارد فیلمبرداری شد.  


کد مطلب: 299727

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/299727/بازیگر-کارگردان-روسی-زمین-بازگشتند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir