به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۵ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۲۹۹۸۰۶

افزایش شمار متقاضیان پناهندگی در اروپا

افزایش شمار متقاضیان پناهندگی در اروپا
گروه بین الملل: اوضاع افغانستان پس از تصرف قدرت از سوی طالبان در افزایش شمار متقاضیان پناهندگی در اروپا موثر بوده است. شمار آنان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ماه اوت سال جاری نسبت به سال گذشته رشدی ۴۰ درصدی داشته است.
اداره امور پناهجویی اتحادیه اروپا از افزایش قابل ملاحظه شمار متقاضیان پناهندگی در کشورهای عضو این اتحادیه خبر داده است. بیشترین تعداد متقاضیان مربوط به شهروندان کشور افغانستان می‌شود.
گفته می‌شود در ماه اوت سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۵۶ هزار تقاضای پناهندگی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ثبت شده است.بر اساس این آمار، شمار متقاضیان پناهندگی در ماه اوت سال جاری در قیاس با مدت زمان مشابه سال گذشته، رشدی ۴۰ درصدی داشته است. باید یادآور شد که تعداد متقاضیان پناهندگی در کشورهای عضو این اتحادیه در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۰ هزار نفر اعلام شده بود.باید افزود که میزان تقاضا برای پناهندگی در سال ۲۰۲۰ به علت همه‌گیری کرونا کاهش یافته بود. اداره امور پناهجویی اتحادیه اروپا اعلام کرده است که بیشترین تعداد تقاضای پناهندگی مربوط به شهروندان افغانستان می‌شود.در ماه اوت سال جاری، در قیاس با ماه ژوئیه، تعداد متقاضیان پناهندگی شهروندان افغانستان رشدی ۳۸ درصدی داشته است. افزایش شمار متقاضیان پناهندگی کشور افغانستان تنها محدود به آن دسته از شهروندان آن کشور که اخیرا موفق به ورود به اروپا شده‌اند، نمی‌گردد.
آمار اداره یادشده از آن حکایت دارد که شمار کثیری از شهروندان افغان که مدت‌ها در اروپا زندگی کرده و می‌کنند نیز به علت اوضاع سیاسی حاکم بر افغانستان، مجددا تقاضای پناهندگی داده‌اند.



 
برچسب ها: اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها