به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۵ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۲۹۹۸۱۵

پهپادی که چترهای نجات را منسوخ می‌کند

پهپادی که چترهای نجات را منسوخ می‌کند
گروه علمی: یک پهپاد خودران جدید می‌تواند یک محموله ۴۵ کیلوگرمی را تا مسافت ۵۶ کیلومتری حمل کند و آن را در نقطه مورد نظر رها کند.به گزارش ایسنا، نیروهای نظامی اغلب برای دریافت غذا، مهمات و تجهیزات پزشکی به ارسال هوایی متکی هستند. با این حال، این محموله‌ها که با چتر نجات برای آنها ارسال می‌شود اغلب به دلیل وزش باد و ساختار چترهای نجات، از سربازان دور می‌شوند و حتی گاهی اوقات به سمت جبهه دشمن می‌روند و در جای اشتباه به زمین می‌رسند.
 
اکنون شرکتی به نام "بل"(Bell) از یک پهپاد نظامی جدید با پیشرانه الکتریکی برای ارسال تجهیزات و مواد غذایی طی مأموریت‌های نظامی به سربازان رونمایی کرده است که می‌تواند بدون نیاز به چتر نجات کار کند.این هواپیمای بدون سرنشین که "APT" نام دارد، می‌تواند دو بسته استاندارد را حمل کند که هر کدام می‌توانند تا حدود ۲۲ کیلوگرم وزن داشته باشند و بسته به نیازهای ماموریت می‌تواند این بسته‌ها را در یک مکان یا در دو مکان جداگانه رها کند.

"مایک گودوین" مدیر فروش و استراتژی شرکت "بل" گفت: ویژگی این پهپاد یک تغییر برای ارتش است و با قابلیت رها کردن سریع و کارآمد منابع در مناطق معین در دوردست می‌تواند منابع ضروری را به محض نیاز تحویل دهد.
شرکت "بل" ادعا می‌کند که پهپاد "APT" تاکنون ۴۲۰ بار در ایستگاه هوایی "یوما" متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده در ایالت "جورجیا" و همچنین دیگر سایت‌ها پرواز کرده است. در حال حاضر این شرکت به دنبال این است که نشان دهد چگونه این پهپاد می‌تواند بسته‌ها را وقتی با سرعت ۱۲۹ کیلومتر در ساعت در حرکت است، رها کند.

مزیت اصلی این پهپاد این است که به سادگی کالاهای مورد نیاز را به سرعت به محل مقرر می‌رساند و به سربازان اجازه می‌دهد فوراً منابع را بدون نیاز به صبر برای فرود هواپیما یا عدم اطمینان از محل فرود بسته‌ها با چتر نجات دریافت کنند. این ویژگی به پهپاد اجازه می‌دهد تا با به حداقل رساندن زمان پرواز، افزایش برد و زمان کلی ماموریت خود، انرژی باتری خود را به خوبی حفظ کند.همچنین این به نوبه خود به این معنی است که نیروهای پیاده نظام می‌توانند با به حداقل رساندن حمل و نقل تجهیزات، به خوبی پنهان بمانند.
برچسب ها: پهباد چتر نجات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها