به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۵ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۲۹۹۸۶۱

پای اینترنت استارلینک به خطوط هوایی باز شد

پای اینترنت استارلینک به خطوط هوایی باز شد
گروه علمی:به گفته ایلان ماسک، اینترنت ماهواره ای استارلینک سرعت اینترنت بیشتری را در خطوط هوایی ارائه می دهد.ایلان ماسک روز پنجشنبه تأکید کرد که شرکت او در حال مذاکره با خطوط هوایی برای اضافه کردن سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک با سرعت بالا است.

براساس گزارش‌ها، استارلینک، برنامه‌ای برای ایجاد یک شبکه اینترنتی متصل به هم با هزاران ماهواره بوده که در صنعت فضایی به عنوان صورت فلکی شناخته می‌شود و برای ارائه اینترنت پرسرعت به مصرف کنندگان در هر نقطه از کره زمین طراحی شده است. شرکت اسپیس ایکس تا به امروز ۱۷۴۰ ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کرده است. این شرکت، بیش از  ۱۰۰ هزار کاربر در ۱۴ کشور دارد که همه آن‌ها در یک بتا عمومی حضور دارند.
جاناتان هافلر، معاون رئیس اسپیس ایکس، در اوایل سال جاری اظهار کرد:"این شرکت در حال مذاکره با چندین شرکت هواپیمایی برای افزودن وای فای استارلینک در پرواز است". او در ماه ژوئن گفت: "ما اقداماتی را انجام داده‌ایم  تا این محصول در آینده نزدیک روی هواپیماهای دارای مجوز گذاشته شود".

مسافران در کدام خطوط هوایی می‌توانند از اتصال اینترنت استفاده کنند؟
گفتنی است، شرکت‌های هواپیمایی با ارائه دهندگان پهنای باند ماهواره‌ای برای Wi-Fi پرواز، با Viasat و Intelsat که آن‌ها را خریداری کردند، همکاری می‌کنند. این دو شرکت به پرواز‌های خطوط هوایی از جمله Delta، JetBlue، American Airlines و United ارتباط می‌بخشد. شایان ذکر است، ماهواره‌های استارلینک به دور زمین می‌گردند و می‌توانند سرعت اینترنت مسافران را در پرواز  افزایش دهند. هافلر همچنین تأکید کرد که مسافران با کمک این سیستم همه جا به اینترنت اتصال داشته باشند.

ماسک پیش از این نیز اعلام کرده بود که در حال تعیین زمان استفاده از استارلینک توسط خطوط هوایی است، زیرا این سرویس باید برای هر نوع هواپیما دارای مجوز باشد. همچنین او در ماه ژوئن گفت:" با آزمایش توسعه در Gulfstream تمرکز خود را بر روی بوئینگ ۷۳۷ و A۳۲۰ قرار داده‌ تا به کاربران بیش‌تری این خدمات را ارائه دهد".
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها