کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش ۸۵۳ واحدی شاخص کل بورس

26 مهر 1400 ساعت 13:44


گروه اقتصادی: امروز دوشنبه (۲۶ مهر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با افزایش ۸۵۳ واحدی به یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۹۶۳ واحد رسید.معاملات بازار سرمایه امروز نیز روز پرنوسانی را پشت سر گذاشت. شاخص کل که در ابتدای کار مهاملات امروز روندی منفی را پش گرفته بود و بیش از ۵ هزار واحد نیز منفی شد، در ادامه تغییر جهت داد و توانست نزول را جبران کرده و با افزایش کم رمق ۸۵۳ واحدی امروز را به پایان ببرد.

در ابتدایی معاملات امروز روندی نزولی داشت و پس از افت بیش از ۵ هزار واحدی به سطح یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحدی رسید اما در ادامه معاملات به دلیل افزایش تقاضا مسیرنزولی شاخص تغییر کرد و در نهایت شاخص کل با رشد ۸۵۳ واحدی در سطح یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد به کار خود پایان داد.

 
اما شاخص کل (هم‌وزن) امروز با ۴ هزار و ۳۴۷ واحد کاهش به ۳۹۳ هزار و ۹۶۳ واحد رسید.معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۵۱۱ هزار و ۳۷۰ معامله به ارزش ۵ هزار و ۵۳۳ میلیارد تومان انجام دادند.
 
امروز نمادهای فملی، شاراک، کچاد، شخارک، جم، ومعادن و شفن بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای شپنا، پارس و کالا نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.اما امروز شاخص فرابورس با کاهش ۱۰۷ واحدی به ۲۰ هزار و  ۳۰۶ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۳۳۲ هزار و ۹۹۵ معامله به ارزش ۴ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان بود.

امروز نمادهای فرابورس، فجهان، دماوند و دی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند. نمادهای زاگرس،‌ آریا و کگهر نیز بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص فرابورس داشتند. نماد زاگرس امروز بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشت که تاثیری مثبت بود.


کد مطلب: 299996

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/299996/افزایش-۸۵۳-واحدی-شاخص-کل-بورس

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir