کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طالبان درس‌های حرفه، هنر و وطندوستی را لغو کرد

درآمدزایی تروریست‌های طالبان با تولید حشیش​​​​​​​!

26 مهر 1400 ساعت 14:37


گروه بین‌الملل: ریاست معارف ولایت هرات با صدور بخشنامه‌ای به تمام مدارس این ولایت (استان)، دستور ملغی شدن درس‌ های حرفه، هنر و وطندوستی را داده است.
در این نامه آماده است که مضامین دینی جایگزین این مضامین خواهد شد؛ این نامه از آغاز سال ١٤٠١ در تمام مکاتب این ولایت عملی خواهد شد.

درآمدزایی طالبان با تولید حشیش!
تروریست‌های طالبان در مناطق شمالی تولید تریاک را کاملا ممنوع کرده‌اند اما گزارش می‌رسد در مناطق جنوبی نه تنها تولید تریاک با قوت ادامه دارد که کشاورزان موظفند برای سربلندی طالبان کرام دین و امارت پرغرور آوغانی-اسلامی حشیش هم تولید کنند!

دو رادیو و یک تلویزیون در سه ولایت فعالیت‌های‌شان را متوقف کردند
با روی‌کارآمدن امارت اسلامی شماری از رسانه‌های دیداری و شنیداری یکی پی دیگر به‌دلیل نبود منابع مالی، تغییر شغل خبرنگاران و حضورنداشتن زنان، فعالیت‌های‌شان را متوقف کرده‌اند. مسئولان رادیوی محلی «سرحد» در ولایت غور می‌گویند که این رادیو به‌دلیل نبود برق، مشکلات مالی و تغییر شغل خبرنگاران آنان، از فعالیت بازمانده است.
کمیته مصوونیت خبرنگاران افغانستان با نشر اعلامیه‌ی می‌گوید که طالبان پس از تسلط بر افغانستان هیچ موردی از خشونت علیه خبرنگاران را بررسی نکرده و پاسخگویی در زمینه ندارند. یکصدا،در اعلامیه این کمیته آمده، "از بدو روی‌کار آمدن نظام جدید در افغانستان  تا اکنون قضایای متعدد خشونت علیه خبرنگاران توسط افراد و نیروهای وابسته به امارت اسلامی افغانستان اتفاق افتاده که برخی از آن‌ها از طریق رسانه‌ها نیز نشر گردید. بر بنیاد اعلامیه، کمیته مصونیت به عنوان نهاد حامی خبرنگاران به منظور پیگیری و چگونگی این قضایا، تلاش نموده است تا با مقامات مسئول امارت اسلامی افغانستان ارتباط برقرار نموده و معلومات قضایا را بدست بیاورد، اما بجز از چند قضیه محدود،‌ هیچ پاسخی ارائه نگردیده است. این کمیته از مقامات مسئول امارت اسلامی خواسته در ارتباط به قضایای خشونت علیه خبرنگاران، با کمیته مصونیت خبرنگاران همکاری نموده تا خبرنگاران بتوانند به شکل بی‌طرفانه گزارش‌های خود را تهیه نموده و از حقوق قانونی شغلی خویش بهرمند گردند. یکصدا، پس از سقوط دولت پیشین افغانستان برعلاوه خشونت از جمله لت و کوب خبرنگاران توسط افراد طالبان، محدودیت‌های زیادی بر کار خبرنگاری نیز اعمال شده است. کمیته مصوونیت خبرنگاران افغانستان با نشر اعلامیه‌ی می‌گوید که طالبان پس از تسلط بر افغانستان هیچ موردی از خشونت علیه خبرنگاران را بررسی نکرده و پاسخگویی در زمینه ندارند.


کد مطلب: 300023

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/300023/درآمدزایی-تروریست-های-طالبان-تولید-حشیش

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir