کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تایلند، آسترازنکا را جایگزین واکسن چینی کرد

26 مهر 1400 ساعت 16:49

گروه بین‌الملل: تایلند استفاده از واکسن کرونای چینی سینوواک را پس از پایان یافتن ذخیره فعلی آن در کشور متوقف خواهد کرد.


به گزارش رویترز، تایلند واکسن چینی سینوواک را در ترکیب با واکسن‌های ساخت شرکت‌های غربی برای واکسیناسیون مردم این کشور به کار برده است. تایلند بیش از ۳۱.۵ میلیون دوز واکسن سینوواک از ماه فوریه (اسفند) تاکنون را تزریق کرده است.  تایلند در ماه ژوئیه (تیر) در افرادی که برای آنها از واکسن شرکت سینوواک برای دوز اول واکسیناسیون استفاده شده بود، از واکسن انگلیسی آکسفورد- آسترازنکا برای دوز دوم واکسیناسیون استفاده کرد. تایلند نخستین کشوری در جهان بود که یک واکسن چینی و یک واکسن غربی را ترکیب کرد و مقامات بهداشتی این کشور گفتند این راهبرد موثر بوده است.
اوپاس کارنکاوینپونگ، مقام ارشد بهداشتی تایلند گفت: «انتظار داریم این هفته همه دوزهای باقیمانده سینوواک در کشور توزیع شود» و افزود پس از آن در برنامه واکسیناسیون تایلند واکسن آسترازنکا با واکسن شرکت‌های فایزر/بیونتک ترکیب خواهد شد. تایلند قصد دارد سال آینده در مجموع ۱۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا بخرد و قبلا ۶۰ میلیون دوز واکسن آسترازنکا که یک کارخانه محلی هم آن را تولید می‌کند، سفارش داده است.
تایلند گفته است فقط واکسن‌هایی را سفارش خواهد داد که بر ضد سویه‌های جدید کرونا موثر باشند. تایلند تا به حال ۳۶ درصد از جمعیت ۷۲ میلیون نفری‌اش را به طور کامل واکسینه کرده است و امیدوار است تا پایان سال جاری میلادی این رقم را به ۷۰ درصد برساند. تایلند تاکنون حدود ۱.۸ میلیون مورد عفونت کرونا و ۱۸۳۳۶ مورد مرگ ناشی از آن گزارش کرده است که ۹۸ درصد این موارد مربوط به هفت ماه گذشته بوده است.
 


کد مطلب: 300041

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/300041/تایلند-آسترازنکا-جایگزین-واکسن-چینی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir