کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راه حل استرس برای متولدین ماههای مختلف

27 مهر 1400 ساعت 13:06


گروه جامعه: کدام ماه تولد بیشتر از همه استرس می گیرد؟ پاسخ این است که همه ماه های تولد به اندازه یکسان گاهی اوقات دچار استرس می شوند، زیرا همه در دنیای پر از فشار و اتفاقات عجیب و غریب زندگی می کنیم و نمی توانیم دور از استرس باشیم اما مهم این است که چگونه با استرس رفتار می کنیم و چه واکنشی نشان می دهیم. در این قسمت طرز برخورد ماه های مختلف با استرس را به شما نشان می دهیم.

فروردین
فروردین ماهی ها دوست دارند که همیشه در همه چیز نفر اول باشند. آن ها معمولاً یک کارمند خوب، یک دوست خوب و یک فرد سرزنده و سالم هستند. آن ها برای از بین بردن استرس باید یک قدم به عقب برگردند و دوباره همه چیز را از یک زاویه دیگر نگاه کنند.باید جملات تاکیدی مثبت بگویند تا به استرس خود غلبه کنند. جملات تاکیدی که آن ها را تشویق به موفقیت، افزایش آرامش و پذیرش می کند. استفاده از جملات تاکیدی مثبت برای متولدین این ماه، یک راهکار عالی است. همچنین سطح خلاقیت آن ها را بالا می برد و باعث می شود که بتوانند کنترل زندگی را در دست بگیرند.

اردیبهشت
اردیبهشت ماهی ها افرادی با استقامت، وفادار و قابل اعتماد هستند و می دانند که هر چیزی زمان می برد. شخصیت صبور آن ها خالی از استرس نیست. اردیبهشت ماهی ها فشار زندگی را احساس می کنند. بهترین راه مقابله با استرس برایشان خوردن یا آشامیدن است.اردیبهشت ماهی ها از غذا خوردن، باغبانی و آشپزی لذت می برند. اگر آن ها هنگام استرس کمی زمان بگذارند و چیزی بخورند، حالشان بهتر می شود. مطالعات نشان می دهد که استفاده از دست و انجام کار های خلاقانه باعث کاهش استرس می شود و حال آن ها را خوب می کند.

خرداد
خرداد ماهی ها ماهیت دوستانه و کنجکاوی دارند اما شخصیت آن ها ناپایدار است. به چیز های مختلفی توجه می کنند. معمولاً ممکن است روی سه پروژه خاص در محل کار فعالیت داشته باشند و همزمان برای یک مهمانی سوپرایز برنامه ریزی کنند و در مورد مهاجرت هم فکر کنند و فکر آن ها مدام درگیر است.
دوست دارند همزمان همه چیز را داشته باشند. بهترین راهکار مقابله با استرس برای این افراد این است که لیست انجام کار های روزانه داشته باشند و بیش از حد سردرگم نشوند. با انجام این کار حالشان خیلی بهتر خواهد شد.

تیر
تیر ماهی ها افرادی دلسوز و وفادار هستند اما گاهی اوقات مودی می شوند یا احساس ناامیدی می کنند. افراد متولدین ماه تیر می دانند که توجه و مراقبت شان تا چه حد اهمیت دارند و پرستاری را به خوبی انجام می دهند.
تیر ماهی ها حتی می توانند از بچه های بی سرپرست یا حیوانات آسیب دیده مراقبت کنند. مراقبت از خود را نیز به خوبی انجام می دهند و این مراقبت کردن، استرس را از آن ها دور می کند.

مرداد
مرداد ماهی ها همیشه بهترین را می خواهند بنابراین استرس به آن ها غلبه می کند. البته گاهی اوقات به خاطر اینکه دیگران متوجه ناراحتی شان نشوند، حتی ممکن است ماسک شادی و خوشحالی هم به صورت شان بزنند و پنهان کردن استرس، وضعیت را برای آن ها بدتر می کند.یکی از بهترین راه ها برای مدیریت استرس افراد مردادی، این است که ورزش کنند. این افراد طبیعتا انرژی بالایی دارند، و اجتماعی هستند بنابراین شرکت کردن در کلاس های ورزشی مثل بوکس حال آن ها را خوب می کند.از طرفی یوگا هم یک ورزش آرامش بخش است و این افراد با انجام ورزش های قدرتی مثل دوچرخه ، بوکس یا تمرینات اینتروال می توانند استرس خود را مدیریت کنند.

شهریور
شهریور ماهی ها افرادی سختکوش، آنالیزگر و منتقد خودشان هستند. شاید ماه های دیگر هنگام انجام یک پروژه استرس بگیرند و آن را به تاخیر بیندازند، اما شهریور ماهی ها معمولاً پروژه را به تاخیر نمی اندازند و آن را اولویت کار خود قرار می دهند اما ممکن است در انجام کار هایی که قرار است در طولانی مدت به ثمر برسانند کمی استرس پیدا کنند.این افراد هنگام استرس باید نفس عمیق بکشند، یک قدم به عقب برگردند و کمی به خودشان زمان استراحت بدهند . حتی یک پیاده روی 10 دقیقه ای حال آن ها را بهتر می کند و باید کمی از فضای کار دور شوند تا ذهنشان آرام شود.

مهر
مهر ماهی ها افرادی همراه و دیپلماتیک هستند. معمولاً در کار های گروهی خوب عمل می کنند و نقش یک فرد آرامش دهنده را دارند. بیش از حد مشغول شاد کردن دیگران می شوند و نه گفتن را از یاد می برند. اینکه یاد بگیرید چه زمانی و چگونه نه بگویید، باعث می شود که از استرس جلوگیری کنید.مهر ماهی ها رودربایسی زیادی دارند و از این طریق دچار استرس می شوند. آن ها می توانند با تمرکز روی ساده ترین کار ها یا روی لیست انجام کار های روزانه استرس خود را بهبود ببخشند. همچنین مرتب کردن اتاق یا حتی رختخواب یا پیاده روی باعث می شود که احساس آرامش کنند.

آبان
آبان ماهی ها راز نگه دار ترین ماه محسوب می شوند. خیلی احساساتی هستند و همیشه از درون استرس دارند اما آن را به خوبی پنهان می کنند. آبان ماهی ها می توانند با تنها شدن استرس خود را مدیریت کنند، زیرا به حریم خصوصی اهمیت زیادی می دهند و در نتیجه تنهایی حال آن ها را بهتر می کند.از طرفی می توانند با اضافه کردن یک عادت روزانه مانند لذت بردن از یک فنجان قهوه در تنهایی، حالشان را خوب کنند زیرا لحظات خصوصی در زندگی برای آن ها بسیار آرامش بخش است.

آذر
آذر ماهی ها کمی ماهیت بی قرار دارند. عاشق تجربه چیز های جدید هستند و فرقی ندارد که چیز های جدید مربوط به مکان ها، افراد یا ایده ها باشد. حتی ممکن است پنج شغله باشند. معمولاً زودتر از بقیه پیر می شوند. برنامه زندگی آن ها خیلی مشخص نیست.این افراد برای از بین بردن استرس باید وارد هوای تازه شوند و در طول هفته یک پیاده روی و دوچرخه سواری می تواند تنش و استرس را از آن ها دور کند. یک برنامه ریزی خوب برای ورزش در آخر هفته مثل کوهنوردی حال آن ها را خوب می کند. اگر زمان و پول کافی داشته باشند، سفر به نقاط نا شناخته دنیا برای از بین بردن استرسشان مناسب است.

دی
دی ماهی ها افرادی منظم، مسئولیت پذیر و کنترل شده هستند. آن ها به دنبال امنیت می گردند، با برنامه ریزی و راهکار های مراقبت از خود آرامش پیدا می کنند و به شدت عاشق برنامه ریزی هستند.اگر از قبل برنامه داشته باشند و بدانند که قرار است چه کاری انجام دهند، سطح استرس شان کاهش پیدا می کند. این موجودات به زودی به چیزی عادت می کنند. یوگا برای آن ها بسیار مفید خواهد بود. آن ها اغلب در کلاس یوگا شرکت می کنند و استرسشان کاهش پیدا می کند.

بهمن
بهمن ماهی ها خیلی اجتماعی هستند. گاهی اوقات ارزش های متفاوتی نسبت به دیگران دارند اما در کل انسان های خوبی هستند. گاها فراموش می کنند که باید در مورد مسائل و مشکلاتشان با دیگران صحبت کنند و همین باعث استرس می شود. آن ها می توانند با قرار گرفتن در کنار دوست صمیمی شان استرس را از بین ببرند.

اسفند
اسفند ماهی ها حتی در مقابل کوچکترین استرس ها هم عاجز هستند و معمولاً شرایط سخت را خیلی خوب مدیریت نمی کنند. اسفند ماهی های پر استرس اغلب چیز ها را به تاخیر می اندازند تا از واقعیت فرار کنند. این تاخیر ها باعث می شود که مشکل برطرف نشود و استرس شان را افزایش می دهد.این افراد به جای اینکه در دنیای فانتزی خود گم شوند، باید کمی مدیتیشن انجام دهند که به آن ها کمک می کند تا ذهن آرام تری داشته باشند و بهتر بخوابند و سطخ خلاقیتشان افزایش پیدا کند. اسفند ماهی ها باید مدیتیشن کنند و آینده ای پر از موفقیت و آنچه که دوست دارند را برای خودشان تصور کنند.


کد مطلب: 300219

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/300219/راه-حل-استرس-متولدین-ماههای-مختلف

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir