به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۷ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۳۰۰۲۳۸

سرم‌های دپو در گمرک احتمالا مجوز ندارند

سرم‌های دپو در گمرک احتمالا مجوز ندارند
گروه جامعه: مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: سازمان غذا و دارو اعلام کرده است هر محموله‌ای که مجوز دارد، ترخیص شده و نباید در گمرک دپو شود؛ آنچه که اکنون در گمرکات مانده احتمالا محموله‌هایی هستند که مجوز ندارند.

 به گزارش ایسنا، دکتر سید حیدر محمدی - مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به تعیین تکلیف ترخیص سرم‌های دپو شده در گمرکات، عنوان کرد: بر اساس قانون، اقلامی که ثبت سفارش داشته و از نهاد مربوطه مجوز دارند، می‌توانند به گمرک وارد شده و پس از طی تشریفات مربوطه ترخیص شوند.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه اگر کالایی که ثبت سفارش نکرده، مجوز نهاد مربوطه را نداشته باشد و به گمرک برسد، مقصر کیست؟؛ ادامه داد: بخش زیادی از کالا‌هایی که در گمرک هستند ثبت سفارش ندارند و جالب این است که گمرک هم نمی‌داند کدام کالا‌های موجود مجوز داشته و کدام محموله‌ها مجوز ندارند.

محمدی با تاکید بر اینکه ما بار‌ها درباره این موضوع با گمرک نامه نگاری کرده و اعلام کرده ایم برای ترخیص کالا‌هایی که به گمرک می‌رسند به سازمان غذا و دارو دسترسی برخط داده تا ما اقدامات لازم را انجام دهیم؛ افزود: یعنی محموله‌ای که مجوز داشته ترخیص و اقلامی که مجوز نداشته باشند برگشت داده شوند. اینکه این موضوع، تعیین تکلیف نمی‌شود و گمرک مدام توپ را در زمین دیگر سازمان‌ها می‌اندازد، جای تعجب دارد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در ادامه درخصوص ماجرای سرم‌هایی که اکنون در گمرک دپو شده اند، تصریح کرد: سازمان غذا و دارو اعلام کرده است هر محموله‌ای که مجوز دارد، ترخیص شده و نباید در گمرک دپو شود. آنچه که اکنون در گمرکات مانده احتمالا محموله‌هایی هستند که مجوز ندارند.بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی در پایان اظهار کرد: البته لازم به ذکر است شرکت‌هایی که با ارز دولتی دارو وارد می‌کنند تا ارز خود را تحویل نگیرند کالای خود را ترخیص نمی‌کنند؛ موضوع ارز مربوط به بانک مرکزی بوده و به سازمان غذا و دارو مرتبط نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها