به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۷ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۳۰۰۲۶۶

تمام افغانستان در خطر فقر

تمام  افغانستان در خطر فقر
گروه بین الملل: وضعیت بشردوستانه در افغانستان به سرعت رو به وخامت است و در همین حال که کمک‌های خارجی رو به اتمام است، بسیاری از افغان‌ها شغلی ندارند.
بر اساس برنامه جهانی غذا از سوی سازمان ملل متحد، تقریباً کل جمعیت ۴۰ میلیون نفری افغانستان ممکن است در ماه‌های آینده به زیر خط فقربروند. در حال حاضر، ۹۵ درصد افغان‌ها غذای کافی برای خوردن ندارند و برای برخی از خانواده‌های ناتوان، وضعیت به حدی وخیم شده است که آنها مجبور شده‌اند برای تسویه بدهی‌های خود،فرزندانشان را (به طلبکاران) تقدیم کنند.همچنین از آنجا که بسیاری از کلینیک‌های بهداشتی قبلاً به بودجه خارجی وابسته بودند، بسیاری از آنها امروز شاهد تمام شدن منابع ضروری و داروهای اساسی هستند. کمبود کمک‌ها همچنین به این معنی است که بسیاری از پزشکان و پرستاران با وجود ادامه مراقبت از بیماران، از جمله نوزادان با سوء تغذیه شدید، ماه‌ها است که حقوق نگرفته‌اند.
سازمان‌های حمایتی از سایر کشورها می‌خواهند که علی رغم تسلط طالبان، به ارائه کمک‌های بشردوستانه ادامه دهند. یان اگلند، دبیرکل شورای پناهندگان نروژ گفت که "ما نباید کمک‌های مالی را به این دلیل که در حال مذاکره بر سر حقوق زنان هستیم، قطع کنیم." گفتنی است آمریکا با خروج از افغانستان کمک‌های خود را متوقف کرد، اما اعلام کرد که ۶۴ میلیون دلار کمک بشردوستانه جدید به این کشور ارسال می‌کند.
ایالات متحده همچنین در حال کار بر روی از سرگیری پروازهای تخلیه است، پروازهایی که، تا حدی، به مسئله بازگرداندن آمریکایی‌هایی خواهد پرداخت که از زمان به قدرت رسیدن طالبان نتوانسته‌اند افغانستان را ترک کنند. شبکه خبری ان.بی.سی گزارش داده است که "بیش از ده نفر از ساکنان ایالت کنتیکت آمریکا، هنوز در تلاش برای خروج از افغانستان هستند" اما تدارکات لازم و عدم انسجام سازمان‌ها منجر به تاخیر شده است. بر اساس گزارش‌ها، پروازهای تخلیه منظم وزارت خارجه قبل از پایان سال جاری میلادی شروع می‌شود.


 
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها