به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۷ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۳۰۰۲۶۸

کشف شمشیر ۹۰۰ ساله جنگ‌‌های صلیبی

کشف شمشیر ۹۰۰ ساله جنگ‌‌های صلیبی
گروه بین الملل: یک شمشیر که تصور می‌شود متعلق به یک شوالیه دوران جنگ‌های صلیبی حدود ۹۰۰ سال پیش است، توسط یک غواص آماتور در سواحل شمالی اسرائیل پیدا شده است.
این شمشیر با تیغه یک متری، توسط شلومی کاتزین کشف و به مقامات تحویل داده شد.تصور می‌شود این شمشیر که پوشیده از موجودات دریایی است، پس از جابجایی ماسه‌های دریایی از زیر آب سر در‌آورده است.اداره عتیقه‌جات اسرائیل (آی‌ای‌ای) اعلام کرد که این شمشیر پس از تمیز شدن و تجزیه و تحلیل، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.نیر دیستلفلد، بازرس واحد پیشگیری از سرقت این اداره گفته است "شمشیر، که در وضعیت عالی است، یک اثر زیبا و کمیاب است و ظاهرا متعلق به یک شوالیه جنگ‌های صلیبی بوده است".
او گفت "روبرو شدن با چنین شی شخصی ای، بسیار هیجان‌انگیز است و شما را به ۹۰۰ سال پیش برمی‌گرداند، به دورانی متفاوت که در آن شوالیه بود و زره و شمشیر".
کوبی شارویت، رئیس واحد باستان‌شناسی دریایی این اداره گفته است که ساحل کَرمِل (کارمِل)، جایی که شمشیر پیدا شد، طی قرن‌ها فعالیت کشتیرانی، پناهگاهی برای کشتی‌ها در زمان طوفان بوده است.او گفت "این ویژگی ساحل، در طول اعصار، کشتی‌های تجاری را به خود جلب کرده و آثار باستانی غنی از خود بجا گذاشته است".
 شارویت توضیح داد که محققان تصور می‌کنند این شمشیر احتمالا به دژ صلیبی‌ها نزدیک آتلیت مرتبط باشد.او گفت "شمشیر سنگین است، به دلیل سنگ‌هایی که به آن چسبانده شده‌اند، همچنین به دلیل این که شمشیر آهنی است و بسیار بزرگ است"."این نشان می‌دهد مردی که این شمشیر را در دست داشته و با آن جنگیده، بسیار قوی بوده است. سعی می‌کنم او را در میدان جنگ با تمام زره‌هایش و شمشیر مجسم کنم که در حال جنگیدن با آن است.""او واقعا بایستی از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار بوده باشد، شاید آنها از ما امروزی‌ها بزرگتر بودند، اما قطعا قوی‌تر بودند. و این شگفت‌انگیز است."جنگجویان صلیبی در یک سلسله از جنگ‌های مذهبی، معروف به جنگ‌های صلیبی، جنگیدند، که در قرون وسطی از طرف کلیسای کاتولیک روم تشویق و تایید شد.
جنگ‌های صلیبی که در سال ۱۰۹۵ میلادی آغاز شد و قرن‌ها ادامه یافت، منجر شد تا مسیحیان اروپایی به خاورمیانه سفر کنند.معروف‌ترین جنگ‌های صلیبی، لشکرکشی‌هایی است که در مناطق شرقی مدیترانه با هدف بازپس‌گیری "سرزمین مقدس" از سلطه مسلمانان صورت گرفت.




 
برچسب ها: اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها