کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازیگران به خیابان‌های‌ مریوان می‌روند

روزنامه همشهری , 27 مهر 1400 ساعت 17:36


گروه فرهنگی: :‌ قرار بود جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان اول آبان‌ماه مثل همیشه در شهر مریوان برگزار شود، اما جشنواره با تعویق ۵ روزه به پنجمین روز آبان رسید. جشنواره‌ای که در آن مریوان میزبان بیش از ۵۰گروه نمایشی در ۵ روز خواهد بود.

رحمان هوشیاری، دبیر اجرایی این دوره از جشنواره حضور گروه‌های نمایشی شرکت‌کننده را منوط به داشتن کارت واکسیناسیون و همچنین در برخی موارد گرفتن تست کرونا عنوان می‌کند و در توضیح بیشتر به همشهری می‌گوید: «با توجه به شرایط کرونا و این که قرار بر این است تا جشنواره به شکل فیزیکی برگزار شود، برای آن که مشکلی برای میهمانان و مخاطبان پیش نیاید، مکان‌های اجرا را محدود کرده‌ایم و همچنین برای حضور تماشاگران جانمایی انجام شده است. علاوه بر این همه هنرمندان حاضر درجشنواره کارت واکسیناسیون خواهند داشت. گرفتن تست پی‌سی‌آر را هم همزمان خواهیم داشت.»

هوشیاری درباره آثار پذیرفته‌شده در بخش‌های جشنواره هم توضیح می‌دهد: «در این دوره از جشنواره در بخش بین‌الملل ۱۲۷ متقاضی داشتیم و ۱۹۷ اثر هم از شهرهای مختلف کشور متقاضی حضور در جشنواره بودند. ۱۰ گروه هم در بخش ویژه و جشنواره جشنواره‌ها خواهیم داشت. در مجموع بخش‌های مختلف ۲۳۵ اثر متقاضی حضور بودند که با ارزیابی و داوری‌های انجام‌شده، تصمیم گرفتیم بخش بین‌الملل را به شکل مجازی برگزار کنیم. ۵ گروه انتخاب شدند که اجرای آنها از طریق پلتفرم‌های اختصاصی جشنواره برای تماشاگران پخش می‌شود. ۴۱ اثر هم در بخش‌های مختلف در مریوان اجرا خواهند داشت.»هوشیاری می‌گوید در میان گروه‌های شرکت‌کننده در ایران، بیشترین استانی که اثر نمایشی در مریوان اجرا خواهد کرد، استان اصفهان است.

 
وی به بخش‌های دیگر هم اشاره می‌کند؛ بخش جدیدی به نام طرح و ایده و نمایشنامه برای فضای بیرونی. هوشیاری می‌گوید: «این بخش جدید در جشنواره امسال است و ضرورت این بخش در بخش تئاتر خیابانی احساس شده است. در این بخش ۱۰۰ اثر ارسال شده که در دست داوری است و برگزیدگان این بخش، آثارشان به شکل کتاب منتشر می‌شود. در بخش پژوهش هم یک عنوان کتاب در دست چاپ است.» برگزاری کارگاه آموزشی از دیگر بخش‌های جشنواره امسال است.

هوشیاری یادآور می‌شود: «یک کارگاه به شکل مجازی برگزار می‌شود که استاد آن اهل کشور روسیه بوده و به‌مدت ۳ روز ورک‌شاپ برگزار خواهد شد. کارگاه دیگر فیزیکی بوده و طی ۲ روز با موضوع «عکاسی خیابانی» توسط حامد یغمائیان برگزار می‌شود.»


کد مطلب: 300280

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/300280/بازیگران-خیابان-های-مریوان-می-روند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir