به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۷ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۳۰۰۲۹۶

چه کسانی باید واکسن آنفلوانزا تزریق کنند؟

چه کسانی باید واکسن آنفلوانزا تزریق کنند؟
گروه سلامت:معاون دفتر مرکزی مدیریت بیماری‌های واگیر گفت: تزریق واکسن برای افراد بالای ۶۵ سال، افراد دارای بیماران زمینه‌ای و کادر درمان توصیه می‌شود.شهنام عرشی، معاون دفتر مرکزی مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به لزوم تزریق واکسن آنفلوانزا به گروه‌های پرخطر اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه کمیته کشوری آنفلوانزا، تزریق واکسن برای افراد بالای ۶۵ سال، افراد دارای بیماران زمینه ای و کادر درمان توصیه شده است؛ سایر افراد، نیازی به تلقیح واکسن آنفلوانزا ندارند.
 
او ادامه داد: واکسن آنفلوانزا به میزان کافی توسط بخش خصوصی وارد شده است و مشکلی در زمینه کمبود واکسن نداریم. این واکسن در داروخانه‌های کشور توزیع و در دسترس همگان قرار دارد.معاون دفتر مرکزی مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در خصوص بروز پیک ششم بیماری کرونا در کشور بیان کرد: اگر مردم دستور العمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند با توجه به سرعت بالای واکسیناسیون در کشور، می‌توانیم  بیماری کرونا را کنترل کنیم، در غیر اینصورت باید منتظر بروز پیک ششم باشیم.

او افزود: واکسن آنفلوانزا برای کادر درمان رایگان و برای سایر افراد با قیمت مصوب  در داروخانه‌های سراسر کشور عرضه شده است.معاون دفتر مرکزی مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تا به این لحظه گزارشی مبنی بر شیوع واریانت لامبدا در کشور گزارش نشده است. همه باید نکات بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند و از تردد‌های غیر ضروری در اماکن شلوغ بپرهیزند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها