به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۷ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۳۰۰۳۰۱

یکی از اضلاع «خیانت» به ملت افغانستان رفت

گروه بین‌الملل: زلمی خلیل‌زاد «آمریکایی افغان‌تبار» از سمت نمایندگی ویژه‌ی امریکا برای صلح افغانستان کنار رفت.
یکی از اضلاع «خیانت» به ملت افغانستان رفت
زلمی خلیل زاد، اشرف غنی و حامد کرزای «هر سه از قوم پشتون» از نگاه اغلب مردم افغانستان به عنوان مثلث خیانت و همدستی با طالبان شناخته می‌شوند.  گفتنی اینکه، این فرد خیانت‌کار که از نگاه مردم افغانستان، در کنار اشرف غنی و حامد کرزای «هر سه پشتون» به عنوان مثلث خیانت در همدستی با طالبان معروف هستند، با تقدیم افغانستان به تروریست‌ها، هر کدام وظایف خود را به خوبی انجام داده و حالا بدون اعتنا به سرنوشت سیاه ملت خود، با اموال دزدی از ملت مظلوم افغانستان در آمریکا و اروپا عمر کثیف و سراسر خیانت خود را سپری می‌کنند. کرزای در حال ماله‌کشی بر جنایات طالبان در کابل مانده و نقش یک فرد معتدل را ایفا می‌کند! و غنی با میلیونها دلار دزدی در دوبی مقدمات رفتن به آمریکا نزد خلیل‌زاد «طراح به قدرت رساندن طالبان» را فراهم می‌کند! تاریخ و ملت افغانستان هیچگاه خباثت و خیانت این سه خودفروخته را از یاد نخواهند برد و نامشان را بعنوان بزرگترین خیانتکاران کشور خود ثبت خواهند کرد.

علی میثم نظری سخنگوی جبهه مقاومت ملی در توییتی نوشت: دولت ایالات متحده باید یک تحقیق کامل در مورد معاملات پشت سر زلمی خلیلزاد با جنایتکاران طالبان انجام دهد. در 3 سال گذشته او با مشروعیت بخشیدن به یک گروه تروریستی و اعطای امتیازات زیاد بدون هیچ چیز ملموس به افغانستان و آمریکا خیانت کرد.


خلیل‌زاد در کنار ملابرادر از سران طالبان

خلیل‌زاد نقشی مهم و کلیدی در جریان مذاکرات صلح و انعقاد پیمانی میان دولت آمریکا و گروه تروریستی طالبان در دوحه ایفا کرد.
از اصلی‌‌ترین بندهای این پیمان، تعهد آمریکا بر خروج تمامی نیروهای نظامی‌اش تا پایان ماه اوت ۲۰۲۱ میلادی بود. طالبان اما در ۱۵ آگوست، پس از تصرف مناطق زیادی از افغانستان، کابل، پایتخت، را نیز تصرف کرد. خلیل‌زاد روز ۲۱ ماه مه ۲۰۲۱ و تنها به فاصله دو ماه مانده به سقوط افغانستان توسط طالبان به کنگره آمریکا رفت و خطاب به نمایندگان آمریکا گفت که پیش‌بینی ها در مورد پیشروی سریع نیروهای طالبان و سقوط کابل توسط آنها بعد از خروج ائتلاف بین المللی از افغانستان بدبینانه است. خلیل‌زاد در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفته بود: «من شخصا فکر می کنم که این سخنان که ارتش ملی افغانستان تجزیه می شود و کنترل امور فورا به دست طالب ها می‌افتد نادرست است»!
 وماس وست که اینک جانشین خلیل‌زاد شده است از زمان روی کار آمدن تیم بایدن به عنوان معاون و همراه آقای خلیل‌زاد در مذاکرات حضور داشت. خلیل‌زاد در دولت جورج بوش نیز مدتی به عنوان سفیر آمریکا در افغانستان و سپس سفیر آمریکا در عراق منصوب شد. خلیل‌‌‌زاد ۷۰ ساله، متولد کابل است. وی پس از تحصیل در در دانشگاه آمریکایی بیروت با مهاجرت به آمریکا تحصیلاتش را در دانشگاه شیکاگوی این کشور ادامه داد.
برچسب ها: زلمی خلیل‌زاد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها