کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هوندا سیویک کم قدرت اما هیجان انگیز

28 مهر 1400 ساعت 10:31


گروه اقتصادی:هوندا سیویک نسل یازدهم تا پایان سال میلادی جاری به بازار خواهد آمد، این خودرو با قدرت موتور کمتر اما سواری هیجان انگیز نسبت به رقیب خود یعنی فولکس واگن جتا عملکرد بهتری دارد.هوندا سیویک به عنوان یک خودرو اقتصادی و مقرون به صرفه در بازارهای جهانی شناخته می شود. اما نسل یازدهم سیویک علیرغم استفاده از بهترین فناوری ها در پیشرانه، مانند نسل های گذشته قدرت چندانی ندارد. مدل ۲۰۲۲ که نسل یازدهم حساب می شود با پیشرانه ۱.۵ لیتری با قدرت ۲۰۰ اسب بخار در آرزو کسب سهم بازار بیشتر است.

نسل های قبل تر سیویک در دور موتور پایین به قدرت بالا تولید می کردند، اما این نسل به دلیل کاهش حجم موتور چنین مزیتی ندارد. البته مهندسان هوندا مدعی شدند که کاتاف(مرحله قطع سوخت) این خودرو را روی ۶۵۰۰ دور در دقیقه قرار داده اند. البته هوندا برای اینکه شتاب خودرو افزایش پیدا کند سیویک ۲۰۲۲ را به یک گیربکس دستی شش سرعته ارتقا یافته مجهز کرده است. مهندسان برای اینکه در زمان تعویض دنده راننده حس بهتری نسبت سواری داشته باشد از تزئین دستگیره آلومینیومی و چرم برای دسته دنده استفاده کردند.

هوندا برای رقابت با فولکس واگن جتا جی ال ای، سیویک را به یک اگزوز دو گانه با ۲۷ درصد خروجی بهتر مجهز کرده و وزن آن را ۲۶ درصد کاهش داده است. این دو عامل سبب شده عملکرد سیویک نسبت به جتا ۳۰ درصد ارتقا یابد. هوندا از یک دیفرانسیل با لغزش محدود و سیستم تعلیق چند لینک با رینگ های ۱۸ اینچی برای سیویک استفاده کرده است.

طراحی بیرونی سیویک چهره تهاجمی به لطف اسپویلر صندوق عقب و زیر سپر جلو به همراه آینه های اسپرت و ترکیب رنگ قرمز به خود گرفته است. فضای داخلی سدان ۲۰۲۲ نیز مانند پدال های آلومینیومی و صندلی های اسپرت به همراه صفحه نمایش ۷ اینچی در کنار سیستم صوتی حرفه ای، مشتریان را راغبتر به خرید می کند.
گفتنی است که نسل یازدهم هوندا سیویک در پایان سال میلادی جاری به فروش خواهد رسید، البته باید منتظر بود که نسخه لیفت بک اسپرت آن نیز به زودی به بازار راه یابد.


کد مطلب: 300375

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/300375/هوندا-سیویک-کم-قدرت-اما-هیجان-انگیز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir