به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۸ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۳۰۰۴۳۳

پیوند کلیه حیوان به انسان برای اولین بار در جهان

پیوند کلیه حیوان به انسان برای اولین بار در جهان
گروه علمی: برای نخستین بار در جهان جراحان آمریکایی موفق به پیوند کلیه حیوان به انسان شدند. این عمل جراحی که در نیویورک صورت گرفت، متخصصان اقدام به پیوند کلیه یک خوک به انسان کردند.روشی که در «NYU Langone Health» در شهر نیویورک انجام شد، شامل استفاده از خوکی بود که ژن‌های او تغییر کرده بود؛ به طوری که این تغییر باعث شد مولکولی که باعث تحریک پس زدن پیوند می‌شود کنترل شود.

محققان به رویترز گفتند، گیرنده یک بیمار مبتلا به مرگ مغزی با علائم اختلال عملکرد کلیه بود که خانواده وی با انجام این آزمایشات بر روی بیمار موافقت کرده بودند. به مدت سه روز کلیه جدید به عروق خونی او متصل شد و در خارج از بدن او نگهداری شد و به محققان امکان دسترسی به آن را داد.به گفته کارشناسان، کلیه جدید به مدت سه روز به عروق خونی او متصل و در خارج از بدن او نگهداری شد و به محققان امکان دسترسی به آن را داد. روبرت مونتگومری، جراح پیوند و سرپرست این مطالعه گفت: نتایج آزمایش عملکرد کلیه پیوندی بسیار طبیعی به نظر می‌رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها