کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تولید خودروهای برقی فاکسکان در اروپا

28 مهر 1400 ساعت 17:31


گروه اقتصادی: رییس فاکسکان اعلام کرد این غول فناوری در حال بررسی ساخت خودروهای برقی در اروپا، هند و آمریکای لاتین است.به گزارش ایسنا، فاکسکان که سابقا "هون های پرسیژن تکنولوژی" نام داشت، قصد دارد یک بازیگر بزرگ در بازار جهانی خودروی برقی شود و با استارتاپهای آمریکایی فیسکر و گروه انرژی PTT تایلند قراردادهایی بسته است.
 

لیو یونگ وی، رییس هیات مدیره فاکسکان در یک همایش تجاری در تایپه پس از رونمایی سه نمونه اولیه خودروی برقی این شرکت در روز دوشنبه، گفت: به دلیل محدودیتهایی که در افشای طرحها وجود دارد، نمی‌تواند جزییات بیشتری از برنامه‌های فاکسکان برای اروپا، هند و آمریکای لاتین را ارائه کند.وی گفت: اروپا اندکی سریع‌تر خواهد بود. این حرف را قبول دارم اما درباره مکان تولید خودروهای برقی نمی‌توانم حرفی به شما بزنم.

وی درباره همکاری فاکسکان با شرکتهای خودروسازی آلمان گفت: جدول زمانی نخست اروپا، سپس هند و آمریکای لاتین خواهد بود. مکزیک هم احتمال زیادی دارد که باشد. رییس فاکسکان پیش از این از مکزیک به عنوان پایگاه احتمالی تولید خودروی برقی نام برده بود.وی گفت: فاکسکان از مدل ساخت، اداره و بومی سازی استفاده کرده و با شرکایش برای ساخت و اداره کارخانه‌های بومی و سپس فروش به مصرف کنندگان بومی سرمایه گذاری می‌کند.

فاکسکان و شرکت خودروسازی استلانتیس در مه برنامه‌ای برای تشکیل یک جوینت ونچر به منظور تامین فناوریهای داخل خودرو و مربوط به خودرو در سراسر صنعت فناوری اعلام کردند. این شرکت ماه جاری کارخانه‌ای را از شرکت لورد استون موتور آمریکا برای تولید خودروی برقی خریداری کرد. در اوت هم یک کارخانه تراشه را در تایوان خرید تا تقاضای آتی برای تراشه‌های خودرو را تامین کند.

فاکسکان که برای تولید آیفون اپل شناخته شده است، با هدف متنوع کردن منابع درآمدش و فاصله گرفتن از تولید قراردادی محصولات الکترونیکی، فراهم کردن قطعات یا خدمات برای ۱۰ درصد از خودروهای برقی جهان در فاصله سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ را هدف گذاری کرده است.بر اساس گزارش رویترز، لیو در این همایش اظهار کرد: تایوان به دلیل توانمندی در تولید نرم افزار و نیمه رساناها، در زمینه خودروهای برقی برتری طبیعی دارد.


کد مطلب: 300484

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/300484/تولید-خودروهای-برقی-فاکسکان-اروپا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir