به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۷:۰۸
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۳۰۰۴۹

تولد دوقلوهای به​هم چسبیده​در شیراز/عکس

گروه جامعه:​ صبح امروز (چهارشنبه نهم بهمن‌ماه)، در یک عمل سزارین، دو نوزاد که از ناحیه شکم و سینه به هم چسبیده‌اند، متولد شدند.
«مریم کسرائیان»، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این‌باره گفت: این نوزادان از سه‌ ماهگی در زمان بارداری مادر، تحت مراقبت بودند. وی با بیان اینکه نوزادان متولد شده، جمعاً 6 کیلو و 100 گرم وزن دارند، گفت: هر دو نوزاد پسر هستند و حالشان مساعد است. این پزشک زنان و زایمان که عمل سزارین را بر روی مادر دوقلوها انجام داده است، گفت: عمل جراحی سزارین برای تولد این نوزادان با حضور یک تیم کامل پزشکی انجام شد. وی گفت: زمانی‌که مادر در سن بارداری 3 ماهگی قرار داشت، با آزمایش‌های سونوگرافی و ام‌.آر‌.آی، متوجه به‌هم چسبیدگی دوقلوها شدیم و از همان زمان نیز مراقبت‌ها آغاز شد.



کسرائیان با یادآوری اینکه دوقلوهای تازه متولد شده از ناحیه شکم و سینه به هم چسبیده‌اند، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد عضو مشترک این دو نوزاد، کبد آنان باشد که این موضوع امیدواری زیادی را برای موفقیت در انجام عمل جداسازی آنان، ایجاد کرده است. حدود 2 سال پیش نیز دو قلوهای پسری در شیراز متولد شدند که از ناحیه سینه و شکم به هم چسبیده بودند، این نوزادان که تنها در کبد مشترک بودند، توسط یک تیم جراحی، طی یک عمل موفقیت‌آمیز، از یکدیگر جدا شدند.
مرجع : ايسنا