به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۸ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : ۳۰۰۴۹۶

اسپانیا بر مهاجران جوان آسان می‌گیرد

اسپانیا بر مهاجران جوان آسان می‌گیرد
 گروه بین الملل: اسپانیا روند اعطای اقامت به مهاجران زیر هجده سال بدون همراه و همچنین اجازه کار به این دسته از مهاجران را تسهیل می‌کند.
انتظار می‌رود حدود ۱۵ هزار پناهجو بتوانند از این تسهیلات جدید بهره‌مند شوند که عمدتا شامل کاهش زمان انتظار و رفع محدودیت برای نوجوانانی است که بصورت قانونی در اسپانیا کار و زندگی کرده اند و حداقل ۱۶ سال دارند.طبق مقررات جدید بعد از یک دوره سه ماهه، مهاجران جوان زیر ۱۸ سال اوراق اقامتی خود را دریافت می‌کنند. زمان انتظار برای این اوراق پیش از این دستکم ۹ ماه بود.اما مهاجرانی که بین ۱۸ تا ۲۳ سال سن دارند علاوه بر این باید ثابت کنند که ماهیانه ۴۷۰ یورو درآمد دارند. این میزان پول که احتمالا از طریق برنامه حمایتی تامین اجتماعی به آنها تعلق می‌گیرد برای برخورداری از کارت اقامت و اجازه کار الزامی است. پیش تر درآمد ماهانه بالاتری برای تکمیل پرونده لازم بود و برای اعطای اجازه کار به آنها ضمانتی وجود نداشت.
دولت سوسیالیست اسپانیا هدف از این تصمیم خود را کمک به ادغام مهاجران در جامعه، بویژه آن دسته از آنها اعلام کرده که ممکن است زمانی از سوی مقامات به حال خود رها شده باشند.
سازمان‌های غیر دولتی فعال در زمینه حقوق مهاجرین سهم بسزایی در تغییر مقررات مهاجرتی اسپانیا داشته‌اند و برای بهبود کیفیت زندگی پناهجویان فشار زیادی را بر مسئولین این کشور وارد کرده‌اند.این در حالیست که اسپانیا طی سال های گذشته شاهد ورود مهاجران زیادی خاصه از آفریقا و از طریق دریا بوده است. طبق آمارهای رسمی سازمان ملل متحد بیش از۳۰ هزار پناهجو تنها طی سال جاری میلادی وارد خاک اسپانیا شده اند که در مقایسه با سال گذشته یک رشد ۳۷ درصدی را نشان می دهد.

 
برچسب ها: اسپانیا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها