به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۰۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۹ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۳۰۰۵۷۶

اجرای پروژه ماهواره‌ای اسراییل و امارات

اجرای پروژه ماهواره‌ای اسراییل و امارات
گروه بین الملل: اسرائیل و امارات عربی متحده  توافقنامه‌ای را برای همکاری در زمینه اکتشافات فضایی امضا کردند.  بر طبق این توافق قرار است طرفین به ویژه در ماموریت «برشیت ۲» که قرار است در سال ۲۰۲۴ میلادی به ماه ارسال شود با یکدیگر همکاری ویژه‌ای داشته باشند.بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است برشیت ۲ تا سال ۲۰۲۴ برای انجام اولین ماموریت برای فرود بر روی کره ماه آماده شود.موریس کاهن، موسس مرکز فضایی اسرائیلی «اسپیس‌ایل» در خصوص همکاری اسرائیل و امارات می‌گوید: «در چند ماه گذشته ما رابطه‌ای قوی با مقام‌های ارشد اماراتی ایجاد کردیم، رابطه‌ای که به دنبال ایجاد یک رابطه عمیق‌ بر اساس ارزش‌های مشترک آموزش، فن‌آوری است و می‌خواهد برای نسل‌های جوان‌تر دو ملت الهام بخش باشد.»
پروژه برشت ۲، دومین تلاش اسرائیل برای فرود بر روی کره ماه خواهد بود. پیش‌تر این ماموریت در آوریل ۲۰۱۹ میلادی با شکست رو به رو شده بود. ماموریت برشیت ۲ قرار است در بسیاری از موارد با تجربه‌های پیشین سفر به ماه متفاوت باشد؛ از جمله فرود دومنظوره بر روی ماه در قالب یک ماموریت.در این ماموریت فضایی یک فضاپیمای مادر خواهد بود و فضاپیمایی کوچک‌تر که در مسافتی دورتر روی سطح ماه خواهد نشست. وزن این فضاپیما ۱۲۰ کیلوگرم با سوخت و ۶۰ کیلوگرم نیز بدون سوخت خواهد بود. قرار است سفینه مادر به مدت ۵ سال در فضا باقی بماند و بستری برای فعالیت‌های آموزشی و عملی فراهم سازد.
از آنجایی که هم اسرائیل و هم امارات از تقویم قمری و بر پایه حرکت ماه استفاده می‌کنند قرار است در ماموریت آینده از ماهواره برای تعیین زمان دقیق شروع ماه جدید استفاده شود.
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها