به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۳۰ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب : ۳۰۰۶۰۸

آب پرتقال به مقابله با التهاب کمک می‌کند

آب پرتقال به مقابله با التهاب کمک می‌کند
گروه علمی: نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که آب پرتقال ۱۰۰ درصد طبیعی، می تواند به مبارزه با التهاب و فشار اکسایشی در بزرگسالان کمک کند. محققان می‌گویند نوشیدن آب پرتقال ۱۰۰ درصد طبیعی به طور قابل توجهی باعث کاهش اینترلوکین ۶، نشانگر اصلی التهاب، هم در بزرگسالان سالم و هم در افراد پرریسک می‌شود. همچنین دو نشانگر اصلی التهابی و فشار اکسایشی نیز کاهش می‌یابد.
 
یافته‌های این مطالعه، اثرات مفید هسپریدین، ترکیب بیواکتیو اولیه موجود در پرتقال و آب پرتقال ۱۰۰ درصد طبیعی را بر کاهش برخی از نشانگرهای التهاب و فشار اکسایشی نشان می‌دهد.

التهاب مزمن ممکن است نقش کلیدی در ایجاد یا پیشرفت برخی بیماری‌های مزمن از جمله بیماری‌های قلبی و دیابت داشته باشد.«گیل رامپرسود»، متخصص تغذیه در مرکز فلوریدا، می‌گوید: «ما می‌دانیم که آب پرتقال ۱۰۰ درصد طبیعی حاوی تعدادی مواد مغذی مانند ویتامین C و ترکیبات بیواکتیو مفید است که می‌توانند التهاب و فشار اکسایشی را کاهش دهند.»

این تحقیق، مطالعات منتشر شده مربوط به مصرف آب پرتقال ۱۰۰ درصد طبیعی و نشانگرهای التهاب و فشار اکسایشی را مورد بررسی قرار داد.تجزیه و تحلیل شامل سه بخش بود: یک بررسی کیفی از ۲۱ مطالعه با ۳۰۷ بزرگسال سالم و ۳۲۷ بزرگسال در معرض بیماری؛ بررسی سیستماتیک زیرمجموعه ای از ۱۶ مطالعه که شش نشانگر زیستی گزارش شده مربوط به التهاب و فشار اکسایشی در بدن را اندازه گیری کرده بود؛ و ۱۰ مطالعه که داده‌های کافی برای انجام فراتحلیل داشتند.در مجموع بررسی‌ها نشان داد که آب پرتقال ۱۰۰ درصد طبیعی یا بر فشار اکسایشی و التهاب اثرات مفید دارد یا بدون عارضه است.
برچسب ها: آب پرتقال
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها