به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۳۰ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۳۰۰۶۴۴
وزارتخانه‌ها بر اساس مفروضات تصمیم می‌گیرند نه واقعیت‌ها

مجلس هیچ برنامه‌ای برای رفع گرانی در کشور ندارد

مجلس هیچ برنامه‌ای برای رفع گرانی در کشور ندارد
گروه سیاسی: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با اشاره به گرانی کالاهای اساسی علت آن را نبود اطلاعات و جامعه آماری دقیق از نیاز کشور دانست و تصریح کرد که نه تنها کمیسون اجتماعی بلکه مجلس نیز هیچ برنامه‌ای برای رفع گرانی ندارد.

 به گزارش ایلنا، حسن لطفی نماینده مجلس یازدهم درباره گران شدن کالاهای اساسی در چند هفته اخیر اظهار داشت: مشکل این است که آمار و اطلاعات دقیق مبتنی بر واقعیت از سطح جامعه در وزارتخانه‌ها موجود نیست؛ وقتی ما آمار دقیقی از داده‌ها در سطح کشور در هیچ وزارتخانه‌ای نداریم و با توجه به اینکه آمار زیربنای برنامه‌ریزی است، در این شرایط نمی‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم و وقتی نمی‌توانیم برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم نمی‌توانیم منابع مالی کافی را تخصیص دهیم. 

وی افزود: با صراحت می‌گویم که هنوز برای مجلس مشخص نیست که میزان مصرف مرغ در کشور روزانه چقدر است، چقدر از آن در داخل تولید می‌شود و چقدر از آن از بازار خارج می‌رسد، نیاز مواد اولیه‌ای که مرغداری‌های کشور نیاز دارند چه میزان است، چقدر از آن در داخل تولید می‌شود و چقدر از آن را باید وارد کنیم. چون همین اطلاعات دقیق نظیر این موارد موجود نیست و بر اساس مفروضات تصمیم می‌گیرند. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم تصریح کرد: اکنون نیز تصمیماتی که وزارت جهاد می‌گیرد براساس مفروضات است و نه بر اساس واقعیت‌ها. فرقی نمی‌کند که دولت گذشته باشد یا دولت فعلی که روند گذشته را پیش گرفته است. یعنی هنوز هیچ وزارتخانه‌ای را ندیده‌ام که مبتنی بر واقعیت آماری از سطح جامعه تصمیمی داشته باشد. 

وی درباره اینکه راه حل گرانی‌ها چیست، گفت: اکنون راه این است که اول از همه در عرض کمترین زمان ممکن، آمار و اطلاعاتی دقیق از جامعه به دست بیاورند که نیاز واقعی جامعه در موارد مختلف چقدر است، چقدر در داخل کشور تولید می‌شود و چقدر باید وارد شود؛ به طور مثال تولیدکنندگان داخلی ما توان تولید ذرت دارند، ذرت چیست که کشورمان توان تولید آن را نداشته باشد؟! لطفی ادامه داد: بعد از به دست‌آمدن اطلاعات، اگر هزینه‌ای را که صرف واردات می‌کنیم را به تولیدکننده‌های داخل بدهیم در کمترین زمان همه مسائل را حل می‌کند. وی درباره برنامه کمیسیون اجتماعی در رفع گرانی‌ها تصریح کرد: نه تنها کمیسیون اجتماعی بلکه خود مجلس نیز هیچ برنامه‌ای ندارد.

۱۴۰۰/۰۷/۳۰ ۱۳:۱۰
یعنی واقغا شما امید داشتید مجلس برای مردم کاری بکنه!!!؟ مجلسی که نماینده هاش خودروی شاستی بلند میخواستند و سفرهای آنچنانی و ....
مجلس حداقلی فقط برای مسائل جناحی تشکیل شده (378258)
مجید
United States
۱۴۰۰/۰۷/۳۰ ۱۷:۳۹
منابع ابی محدود وخشکسالی مانع تولید خوراک دام وطیور میباشد حتی اگر کشاورزی نوین وپیشرفته داشتیم با امار گیری مشکل حل نمیشود حتی گندم‌ امسال ۸ میلیون تن نیاز به واردات دارد بارش باران وبرف هم با نماز باران خواندن حل نمیشود چون تضمیین برای اجابت دعای گناهکاران نیست کاش متخصصین دامپروری وکشاورزی نظر میدادند (378267)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها