کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تهدید بزرگ کرونا برای آینده فوتبال ایران!

30 مهر 1400 ساعت 11:59


گروه ورزشیویروس کرونا تقویم فوتبال باشگاهی ایران را زیر و رو کرده و هنوز راهی برای خروج از این بحران پیدا نشده است.به گزارش ایسنا، معضل آینده فوتبال ایران که می تواند نتایج فاجعه‌باری به دنبال داشته باشد، به هم ریختن تقویم بازی‌های لیگ برتر ایران است. این زخم زمانی دهن باز کرد که ویروس کرونا از هفته نوزدهم لیگ برتر نوزدهم ظهور کرد و بازی ها برای حدود ۵ ماه تعطیل بود. از آن زمان، تقویم لیگ برتر ایران کاملا به هم ریخته و بازی‌های به جای اینکه در تابستان شروع شود، به اواسط پاییز موکول شد.

این مشکل وقتی نگران‌کننده‌تر می‌شود که بدانیم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز در آبان و آذر ۱۴۰۱ برگزار می‌شود که دقیقا در مواجهه با فصل جدید لیگ برتر بیست و دوم ایران خواهد بود و چه بسا تقویم بازی ها را با شرایطی بدتر از این رو به رو کند.برای درک بهتر اتفاقی که در آینده به وقوع می‌پیونند، کافی است به اردوهای تیم‌ملی و تعطیلی مسابقات باشگاهی قبل از شروع جام جهانی توجه داشته باشید؛ سلسله اتفاقاتی که می‌تواند فصل آینده لیگ برتر را این بار از پاییز به زمستان منتقل کند!
-‌ اتمام فصل جاری (لیگ بیست و یکم) در اواسط مرداد ۱۴۰۱
-‌ برگزاری فیفا دی در شهریور و حضور بازیکنان در تمرینات ملی
-‌ برگزاری دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا در اواخر شهریور
-‌ برگزاری فیفا دی در مهر ماه و حضور بازیکنان در تمرینات ملی
-برگزاری دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا در اواخر مهر ۱۴۰۱
- تعطیلات مسابقات باشگاهی از ۲۳ آبان به منظور شروع جام جهانی

با در نظر گرفتن صعود تیم ملی به جام جهانی، مطمئنا کادر فنی تیم ملی برای ایجاد هماهنگی در بین بازیکنان، نیازمند حضور ملی‌پوشان شاغل در لیگ برتر در تمرینات تیم ملی هستند.در نتیجه سازمان لیگ از حدود ۳۰ مهر تا ۱۰ آبان فرصت خواهد داشت تا شاید یک یا دو هفته از فصل جدید را برگزار کند و مجددا در حالت تعطیلی فرو برود تا با حذف تیم ملی در مرحله گروهی یا نهایتا حذفی و بازگشت به ایران، مجددا لیگ برتر را از سر بگیرد. این تاریخ می تواند با اواسط آذر همزمان شود که اتمام لیگ بیست و دوم را به شهریور یا مهر ۱۴۰۲ موکول می کند که کاملا تقویم لیگ برتر ایران را زیر و رو خواهد کرد!

همین موضوع باعث نگرانی فدراسیون فوتبال شده است و عزیزی خادم در واکنش به این مساله اعلام کرد که به دنبال حضور یک مشاور خارجی برای ساختارسازی در فوتبال ایران هستند تا از او برای برنامه ریزی درتقویم لیگ برتر هم استفاده کنند.

این اتفاقات در حالی در ایران باعث نگرانی شده که تمام کشورهای اروپایی و حتی آسیایی در تمام رشته‌ها به حالت سفید در آمده‌اند و بعد از یک سال تعویق و تاخیر، فصل جدید خود را در موعد مقرر برگزاری کردند تا از نظر زمانی با سایر رویدادهای مختلف ملی و بین‌المللی همخوانی داشته باشد. اما فوتبال ایران همچنان در بند کروناست و بعد از ۲۰ ماه از گذشت این ویروس و تجربه برگزاری یک فصل کامل و یک نیم فصل ناقص (لیگ نوزدهم)، فصل جدید را در هم در زمان غیر متعارفی شروع می کند!


کد مطلب: 300663

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/300663/تهدید-بزرگ-کرونا-آینده-فوتبال-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir