کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ساخت ذخایر استراتژیک زغال سنگ و گاز در هند

30 مهر 1400 ساعت 12:20


گروه اقتصادی: هند که یکی از بزرگترین مصرف کنندگان و واردکنندگان انرژی است در حال بررسی امکان نگهداری ذخایر زغال سنگ و گاز طبیعی وارداتی به منظور مقابله با شوک‌های کمبود عرضه و افزایش قیمت‌ها در آینده است.

به گزارش ایسنا، اگر چه هند تولیدکننده بزرگ زغال سنگ است اما در حال حاضر با کمبود زغال سنگ و افزایش چشمگیر قیمت‌های زغال سنگ و گاز طبیعی مایع (LNG) در بحبوحه کمبود جهانی انرژی در سراسر جهان دست و پنجه نرم می کند.

الوک کومار، یکی از مقامات بلندپایه هند در نشست نیروی جنوب آسیا اظهار کرد: اجازه دهید درباره نگهداری ذخایر استراتژیک زغال سنگ و گاز وارداتی فکر و صحبت کنیم تا اقتصادها بتوانند به مدت حدود یک ماه یا بیشتر در برابر شوکهای عرضه دوام بیاورند. تا زمانی که هند استراتژی برای نگهداری ذخایر نداشته باشد، قیمتهای بالای آتی، امنیت انرژی را بسیار چالش برانگیز خواهند کرد.

ایده نگهداری ذخایر استراتژیک زغال سنگ و گاز طبیعی در شرایطی مطرح شده که هند با بحران کمبود زغال سنگ و برق روبروست که خاموشی برق و تعطیلی صنعت را به دنبال داشته است.آر کی سینگ، وزیر نیروی هند اوایل ماه میلادی جاری اظهار کرده بود کمبود فعلی زغال سنگ در هند که به اندازه مصرف سه روز زغال سنگ در ذخایر دارد، ممکن است به مدت شش ماه ادامه پیدا کند.

ذخایر عظیم زغال سنگ هند رو به پایان است و خطر خاموشی برق در این کشور که برای تولید عمده برق به این سوخت فسیلی کثیف متکی است را ایجاد کرده است. زغال سنگ سوخت اصلی تولید نیرو در هند است و در تولید برق این کشور ۷۰ درصد سهم دارد. موجودی زغال سنگ ۱۳۵ نیروگاه زغال سوز هند در رکورد بسیار پایینی قرار دارد و هند به سختی تلاش می کند زغال سنگ کافی تامین کند در حالی که کمبود جهانی انرژی باعث جهش سرسام آور قیمتهای زغال سنگ و گاز طبیعی شده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت "کول ایندیا" که بزرگترین معدنکار زغال سنگ جهان است، عرضه به چندین مصرف کننده صنعتی در هند را موقتا متوقف کرده و عرضه به نیروگاههای زغال سوز که عمده برق هند را تولید می کنند را در اولویت قرار داده است.


کد مطلب: 300667

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/300667/ساخت-ذخایر-استراتژیک-زغال-سنگ-گاز-هند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir