به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۳۰ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۳۰۰۶۸۲

سلفی تاکنون چند کشته بر جای گذاشته است؟

سلفی تاکنون چند کشته بر جای گذاشته است؟
گروه جامعه: به گفته یک اینفلوئنسر، عکس سلفی می‌تواند شما را بکشد، نجات دهد یا در جنگ برای ادامه زندگی به کمک‌ تان بیاید.روسیه الیوم در گزارشی با استناد به تحقیقات انجام‌گرفته از سوی یک شرکت متخصص در امور امنیت و خطرات نوشت، ۳۵۲ نفر از سال ۲۰۱۱ تا به امروز بر اثر گرفتن سلفی جان خود را از دست داده‌اند.

طبق ارزیابی کارشناسان شرکت بریتانیایی Rhino Safety، از سال ۲۰۱۱- شروع استفاده از تلفن‌های هوشمند- تا به امروز تلاش برای گرفتن سلفی که بتواند مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد ۳۵۲ نفر را راهی دیار نیستی کرده است، این در حالی است که چند برابر این تعداد نیز با معلولیت‌ها و آسیب‌های مختلفی به زندگی خود ادامه می‌دهند.
جولای گذشته بود که صد هزار نفر از فالوورهای یک دختر ۲۳ هنگ‌کنگی ناراحتی خود را بابت سقوط او از ارتفاع ۵۰ متری ابراز کردند.

این دختر که شیائو کیومی نام داشت به دلیل رقصیدن بر فراز تاورکرین (جرثقیل‌های بزرگ ساختمانی) شهرت زیادی برای خود دست و پا کرده بود، اما در آخرین تلاش خود برای جذب مخاطب جان خود را از دست داد.سوفیا چانگ هموطن ۳۲ساله این دختر نیز چندی قبل از او به دلیل سقوط از روی صخره‌ای در کنار یک آبشار هنگام گرفتن عکس سلفی جان خود را از دست داد.

سومنات ماهاتری مارگیر ۱۸ساله هندی نیز در حین بوسیدن یک مار کبرا کشته شد.از طرف دیگر، آمیریتبال سینگ خلبان ۲۹ساله هندی نیز حین پرواز با هواپیمای سیسنا ۱۵۰، وقتی می‌خواست در ارتفاعی بسیار کم سلفی بگیرد، با زمین برخورد کرد، اما دوربینش موفق به ثبت آن لحظه و لحظه برخورد هواپیما با زمین شد.

به نقل از این رسانه، یکی از مسخره‌‌ترین مرگ‌ها را ۲ مرد رقم زدند که ضامن نارنجک را کشیده و با انفجار آن سلفی گرفتند؛ آنها درجا کشته شدند، اما تصاویر این واقعه در یکی از تلفن‌ها که سالم مانده بود ثبت شد.بر اساس آمار جمع‌آوری‌شده، هندی‌ها با ثبت ۱۸۴ سلفی مرگبار در رده اول قرار گرفتند، پس از آن آمریکایی‌ها با ۲۵ مورد و روس‌ها با ۱۷ مورد حادثه سلفی مرگبار در رده‌های دوم و سوم این لیست هستند.

دولت روسیه تلاش زیادی برای مقابله با این نوع رویکرد اجتماعی داشته و به همین خاطر سال ۲۰۱۵ کتابچه‌ای در مورد قواعد ثبت سلفی امن در این کشور منتشر شد.وزارت کشور روسیه بعد از اینکه طی ۶ ماه اول آن سال بر اثر حوادث مرتبط با سلفی ۱۱۰ شهروند روس کشته یا زخمی شدند (۱۰ شهروند کشته شدند) این کتابچه را منتشر کرد.
برچسب ها: سلفی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها