کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یمن نقطه اثبات حسن نیت تهران است

30 مهر 1400 ساعت 12:52


گروه بین الملل: نماینده ویژه آمریکا در امور یمن ،تاکید کرد اگر تهران می خواهد چهره خوبی از خود به منطقه نشان دهد و حسن نیت خود را نسبت به ثبات در منطقه ثابت کند، یمن نقطه آغاز خوبی است.
 تیموتی لیندرکینگ، گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که نشان دهد ایران خواستار پایان دادن به جنگ یمن است.
وی با متهم کردن ایران به حمایت تسلیحاتی از انصارالله یمن گفت که این امر منبع نگرانی برای واشنگتن است.
لیندرکینگ در پاسخ به این سوال که در صورت ارتباط مستقیم جنگ یمن به سیاست های ایران و برنامه ریزی‌ این کشور در منطقه، آیا تعامل مستقیم با ایران به جای انصارالله بهتر نیست گفت: با شما توافق نظر دارم، نه من و نه دولت آمریکا شاهد چیزی نبودیم که نشان دهد ایران آماده ایفای نقش مثبت در یمن باشد. چه بسا زمان مناسبی وجود دارد که ایران در این روند سیاسی مشارکت کند اما ایران ابتدا باید حسن نیت خود را ثابت کند و این مساله به طور کلی تاکنون نبوده است.
فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن همچنین گفت: حمایت ها و آموزش هایی که ایران به حوثی ها می دهد به طور کامل امری منفی است و در واقع این مساله به تشدید تنش ها کمک می کند بنابراین ما این مساله را نگران کننده می بینیم. من گفته ام و دیگران نیز تاکید کرده اند که اگر ایران می خواهد چهره خوبی از خود به منطقه نشان دهد و حسن نیت خود نسبت به ثبات در منطقه را ثابت کند، یمن نقطه آغاز خوبی برای آنان است. اجازه دهید تا منتظر بمانیم و تغییر رفتار ایران در خصوص یمن را ببینیم و ما از این تغییر استقبال خواهیم کرد.
وی در پایان با اشاره به افزایش حملات انصارالله یمن به عربستان گفت که آمریکا صد درصد پایبند به دفاع از عربستان است.


 


کد مطلب: 300685

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/300685/یمن-نقطه-اثبات-حسن-نیت-تهران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir