به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۳۰ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۳۰۰۷۱۲

اعدام ۲۴ نفر در سوریه برای آتش‌سوزی‌ جنگل

اعدام  ۲۴ نفر در سوریه برای آتش‌سوزی‌ جنگل
گروه بین الملل: دولت سوریه گفت: ۲۴ نفر که به اتهام ایجاد آتش‌سوزی‌های عمدی و مرگبار سال پیش مجرم شناخته شده بودند را اعدام کرده است.وزارت دادگستری سوریه در بیانیه ای همچنین گفت که ۱۱ نفر دیگر به حبس ابد و پنج نفر زیر سن قانونی به زندان محکوم شدند.وزارت دادگستری این افراد را "مجرمانی" توصیف کرد که مرتکب "اعمال تروریستی" شده اند.ادعا می شود که این افراد به شروع آتش‌سوزی در مناطق کوهستانی سواحل سوریه در ماه های سپتامبر و اکتبر ۲۰۲۰ که به مرگ سه نفر منجر شد اعتراف کرده بودند.گروه های حقوق بشر معتقدند که هزاران نفر از شهروندان سوریه از سال ۲۰۱۱ تاکنون به دست دولت بشار اسد، رئیس جمهور این کشور، اعدام شده اند.
محققان سازمان ملل در امور جنایات جنگی اخیرا در گزارشی گفتند که شاهدان عینی درباره کشتار بازداشتی ها بدون انجام محاکمه یا به دنبال محاکمه های غیرعادلانه در دادگاه های ضدتروریستی یا صحرایی سخن گفته اند.آتش سوزی های طبیعی سال پیش به گرمایی نسبت داده شد که برای آن موقع سال غیرعادی بالا بود. وزش بادهای گرم و خشک بودن پوشش گیاهی از عوامل دیگر آن عنوان شد.وزارت دادگستری سوریه گفت مقام های محلی در مجموع از ۱۸۷ آتش سوزی طبیعی در استان های لاذقیه، طرطوس، حمص و حما خبر دادند که ۲۸۰ شهر کوچک و روستا را دستخوش کرد. براساس این بیانیه حدود ۱۳ هزار هکتار زمین کشاورزی و ۱۱ هزار هکتار زمین جنگلی در آتش سوخت.
آتش سوزی های طبیعی در منطقه شرقی مدیترانه به دلیل تغییر اقلیم به رویدادی سالانه تبدیل شده است. تغییر اقلیم خطر هوای داغ و خشک و در نتیجه آتش سوزی را افزایش می دهد.
زمین از زمان شروع عصر صنعتی حدود ۱.۲ درجه سانتیگراد گرمتر شده است و اگر دولت های جهان برای کاهش شدید تصاعد گازهای گلخانه ای اقدام نکنند این روند ادامه خواهد یافت.
برچسب ها: سوریه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها