به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۳۰ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : ۳۰۰۷۴۷
هشدار یک نهاد اطلاعاتی آمریکا:

خشکسالی‌ مکرر در ایران به جابه‌جایی جمعیت منجر خواهد شد

گروه جامعه: یک نهاد وابسته به دفتر اداره‌کننده اطلاعات ملی ایالات متحده در گزارش جدید خود از تغییرات اقلیمی در کشورهای مختلف، با اشاره به بروز خشکسالی‌ مكرر در ایران گفته است در دهه‌های آینده ایران با خطر بی‌ثباتی، درگیری‌های محلی و آوارگی جمعیت مواجه خواهد شد.
خشکسالی‌ مکرر در ایران به جابه‌جایی جمعیت منجر خواهد شد
در این گزارش تاکید شده است که ایران با موج‌های گرمایی شدید و افزایش بیابان‌زایی مواجه است و از مدیریت ضعیف منابع آب، کاهش تولید مواد غذایی و افزایش هزینه‌های واردات، به عنوان دیگر مشکلات مرتبط با این بحران نام برده شده است. در گزارش این مرکز همچنین پیش‌بینی شده است که تغییرات آب‌ و هوایی در سطح جهانی نیز به تنش‌های ژئوپولتیکی بیشتری منجر خواهد شد و پیامدهای ناشی از این بحران پس از سال ۲۰۳۰ در نقاط مختلف جهان بيشتر دیده خواهد شد. این نهاد همچنین تاکید کرده است که سیاست‌ها و تعهدات فعلی کشورها برای تحقق اهداف توافق‌نامه پاریس کافی نیست. در یک گزارش تحقیقی نیز که روز ۲۴ شهریور امسال منتشر شد، یک موسسه علمی گزارش داد که تقریبا هیچ‌یک از کشورها اقدامات ضروری بر اساس توافق‌های بین‌المللی برای مهار تغییرات اقلیمی را انجام نمی‌دهند و فقط کشور کوچک گامبیا در قاره آفریقا، اقدامات ضروری را برای کاهش انتشار گازهای آلاینده انجام می‌دهد. کاهش گازهای آلاینده در سراسر جهان یکی از محورهای اصلی توافق اقلیمی پاریس در سال ۲۰۱۵ برای مهار گرمایش زمین در حد ۱.۵ درجه سانتیگراد بالاتر از دوران ماقبل صنعتی است.
برچسب ها: خشکسالی‌

۱۴۰۰/۰۷/۳۰ ۲۳:۲۶
نه بابا، آمریکایی ها با ما دشمن هستند. دروغ میگند. ما در عمق 70 کیلومتری زمین یکی از بزرگترین منابع آبی دنیا رو داریم. چاه میزنیم مشکلات رو بر طرف می کنیم. (378279)
قیصر
United States
۱۴۰۰/۰۸/۰۱ ۱۶:۴۷
من از یک مقنی پرسیدم حفر یک چاه 70 کیلومتری چقدر آب می خورد؟ گفت خیلی، در حدی که اصلاً دخلش به خرجش نمی ارزد، ولی اگر بخواهید حاضرم با یک قرار داد 25 ساله کندن این چاه را برای شما شروع کنم. (378292)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها