به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۱ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۳۰۰۸۱۴

موج بعدی ویروس کرونا در راه است

موج بعدی ویروس کرونا در راه است
گروه جامعه: عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه با شرایط موجود موج ششم کرونا حتما در راه است، تاکید کرد که نیاز به واکسیناسیون است و همچنان خرید واکسن‌های مختلف در حال پیگیری است.علی اصغر باقرزاده نماینده مجلس یازدهم درباره شیوع مجدد کرونا و پیک ششم همه‌گیری در کشور با بیان اینکه شکی ندارم که موج بعدی کرونا با این شکل رعایت پروتکل‌های بهداشتی که اکنون می‌بینیم اتفاق می‌افتد، گفت: متاسفانه می‌بینیم که در برخی نقاط کشور حدود ۱۰۰ درصد افزایش بستری شدن در مراکز درمانی را داشته‌ایم. 

وی درباره علت این افزایش بستری‌ها گفت: به خاطر مسافرت‌هایی که در هفته‌های اخیر بوده، همچنین مخالفت و مقاومت برخی با اجباری بودن واکسیناسیون شاهد این موارد هستیم؛ اگر یک عده‌ای واکسن بزنند و عده دیگر نزند به تبع اثربخشی واکسیناسیون کم می‌شود. عده‌ای نیز فکر می‌کنند که چون واکسن زده‌اند نباید از ماسک استفاده کنند. در حالی که حتی اگر کسی واکسن زده می‌بایست از ماسک استفاده کند. بنابراین با توجه به مجموع شرایط، مسافرت‌ها، نزدن ماسک و مهم‌تر از همه اینکه عده‌ای واکسن زدن واکسیناسیون را قبول ندارند، باعث می‌شود که موج بعدی نیز ایجاد شود اما امیدوارم که کوچک‌تر باشد. 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس درباره اینکه مجلس چه برنامه‌ای برای پیک ششم در نظر گرفته است، گفت: ستاد کرونا نباید این مسئله را کوچک و ساده به شمار آورد؛ از مسائل ویروس کرونا این است که علاوه بر شک و شبهه‌ای که در مورد بیوتروریسم بودن آن وجود دارد و ممکن است در آن تغییراتی ایجاد شود، این ویروس نشان داده که جهش‌ها و موتاسیون‌های جدیدی داشته و ممکن است با نام جدیدی بیاید که اثربخشی واکسن‌ها را نیز کم کند. 

وی افزود: ببینید اثربخشی برکت فایزر و دیگر واکسن‌ها در موج قبلی چقدر بوده و اکنون چقدر است؛ حتی اثربخشی واکسن فایزر در موج‌های جدید کمتر شده است و ممکن است ویروسی با موتاسیون جدید بیاید که اثر بخشی این واکسن‌ها کمتر شود. از سویی عده‌ای پروتکل‌ها را رعایت نکرده‌اند و باعث می‌شود که امواج بعدی بیایند اما امیدواریم که راحت‌تر از قبل باشند. 

نماینده مردم بابلسر با تاکید بر اینکه موج جدید می‌تواند به زودی اتفاق بیفتد، درباره ورود واکسن‌ها به کشور بیان کرد: وقتی مسائل سیاسی با دیگر مسائل گره برخورد، شرایط کمی دشوار می‌شود؛ همانگونه که اقتصاد با سیاست گره خورده است و باعث می‌شود که کار در کشور نتواند به صورت تخصصی پیش رود، واردات واکسن نیز شامل دچار همین وضعیت شده است. 

وی ادامه داد: متاسفانه پشت مباحث تخصصی، مسائل سیاسی مطرح می‌شود و عده‌ای نیز وارد این مباحث می‌شوند و نمی‌گذارند کار تخصصی پیش برود اکنون نیز مشکلی در حوزه واکسن نداریم و واردات واکسن‌هایی غیر از واکسن‌های موجود نیز در حال پیگیری است.
مرجع : ایلنا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها