به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۱ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۳۰۰۸۵۴
طالبان دختر والیبالیست تیم ملی افغانستان را سر برید اما همه دنیا خفه‌خون گرفته است

سكوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات تروریست‌های مرتجع طالبان

هشدار روزنامه جمهوری اسلامی به مسئولان کشور: ننگ به رسمیت شناختن طالبان را نپذیرید
سكوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات تروریست‌های مرتجع طالبان
‏گروه بین‌الملل: روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: برای جمهوری اسلامی ایران، به رسمیت شناختن حاکمیت طالبان بر افغانستان، از خطای استراتژیک هم بالاتر است و باید آن را یک «ننگ» نامید که در تاریخ ثبت خواهد شد. نظام جمهوری اسلامی را نباید با رژیم حاکم بر روسیه مقایسه کرد. روسیه یک رژیم فاقد آرمان‌های ارزشی و انسانی است که منافع خود را در چارچوب مادیات صرف جستجو می‌کند.

حاكمیت یك اقلیت حدود ۲۶ درصدی!
ولادیمیر پوتین دو روز پیش در نشستی درباره افغانستان گفت: «یقینا طالبان از گروه‌های پشتون درست شده ولی آنها روابطشان را با دیگر اقوام هم تنظیم کنند مثلا تاجیک‌ها ۴۲ تا ۴۷ درصد خوب خیلی زیادند بعد ازبک‌ها را داریم و بعد هزاره‌ها »
ترکیب قومی افغانستان (تخمین سفارت امریکا و انگلیس در سال ۲۰۱۷)؛ اما حکومت مزدور و فاسد اشرف غنی آن را پنهان نگه داشت!
تاجیک ها: حدود ۴۶ %
پشتون ها: حدود ۲۶ %
هزاره ها: حدود ۱۳ %
اوزبیک ها: حدود ۷ %
ترکمن ها: حدود ۲ %
اقوام دیگر: حدود ۶ %

طالبان این دختر والیبالیست تیم ملی افغانستان را سر برید اما همه دنیا خفه‌خون گرفته است

محمد آقازاده (روزنامه‌نگار باسابقه ایران) در واكنش به اقدام جنایتكارانه تروریست‌های مرتجع طالبان كه دختر والیبالیست تیم ملی افغانستان را سر بریدند در توییتی نوشت: «کشتن ورزشکار زن افغانستانی نشانه بربریت جهان معاصر است، این زن با دستهای طالبان به جرم ورزشکار بودن کشته شد ولی بی‌تفاوتی جهان این دستها را نیرومند کرده است، دیگر باید بیاموزیم حقوق بشر دیگر حتی در حد شوخی هم مورد اعتنای دولتها نیست، تنها امید مقاومت مردم در برابر توحش است.»

 دیده‌بان حقوق بشر: طالبان شیعیان را مجبور به كوچ اجباری می‌کنند
دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید که مقامات طالبان در چند ولایت در افغانستان شهروندان این کشور را به طور اجباری کوچ‌ داده‌‎اند تا زمین‌های آن‌ها را به حامیان خود تحویل بدهند.
بر اساس گزارش این سازمان، بسیاری اخانواده‌هایی که محبور به ترک خانه‌های شان شده‌ و آواره شده‌اند، شیعه، هزاره و همچنین کارمندان سابق دولت هستند. پاتریشیا گاسمن‌، مدیر بخش آسیا در دیده‌بان حقوق بشر گفته است: "طالبان هزاره‌ها و دیگران را بر اساس قومیت یا عقاید سیاسی به اجبار از محلات‌شان بیرون می‌کنند تا خانه‌های آن‌ها را به حامیان خود پاداش بدهند." به گفته او "این اخراج‌ با تهدید و به زور، بدون هیچ‌گونه روند قانونی و سوء استفاده جدی صورت گرفته است که مجازات دسته‌ جمعی خوانده می‌شود." گاسمن گفته است: "آواره کردن خانواده‌ها در هنگام برداشت محصول و درست قبل از شروع زمستان بی‌رحمانه است." او از طالبان خواسته که باید اخراج اجباری هزاره‌ها و دیگران را متوقف کرده و در مورد اختلافات در رابطه "به مالکیت زمین، طبق قانون و یک روند عادلانه تصمیم بگیرند."
به نوشته دیده‌بان حقوق بشر، طالبان در اوایل ماه جاری میلادی، صدها خانواده را از ولایت‌های هلمند، بلخ، دایکندی، ارزگان و قندهار از خانه‌های شان اخراج کرده‌اند که در بسیاری موارد پس از هشدار طالبان، مردم تنها سه روز وقت داشته‌اند.
برخی ساکنان محل به این سازمان گفته‌اند که به آن‌ها فرصت کافی داده نشده بود تا تمامی وسایل و اسباب خود را حمل کنند.
این در حالی است که خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان چند روز پیش گفت که تا کنون هیچ‌کسی به زور از محلات‌شان اخراج نشده بلکه تمامی اخراج ها ریشه در اختلافات محلی بر سر دعوای مالکیت بوده است که به حکم دادگاه ممکن افرادی را از خانه‌ها و مناطق شان بیرون کرده باشند. محمد کریم خلیلی، رئیس حزب وحدت اسلامی افغانستان پیشتر در یک گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری تاس روسیه گفته بود که اگر وضعیت "این‌گونه ادامه پیدا کند، نه‌تنها برای هزاره‌ها، بلکه برای سایر جریان‌های سیاسی و گروه‌های قومی هم پذیرفتنی نخواهد بود و همه در برابر طالبان به شکل مسلحانه قیام خواهند کرد". به گفته دیده‌بان حقوق بشر اخراج اجباری در افغانستان از سوی طالبان در حالی اعمال می‌شود که این کشور با موج بی‌سابقه‌ ۴ میلیونی آوارگان داخلی روبروست. این نهاد تائید کرده است که تنها در ظرف سال جاری میلادی بیش از شش صد هزار نفر به دلیل جنگ، خشکسالی و اقتصاد خراب، از محلات‌شان بی‌جا شده‌اند.

نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۸/۰۱ ۱۵:۰۸
همه این حرف ها از اساس چرت است و طالبان تمام این ادعا هایی دروغ عفو بین ملل رد کرده عفو بین ملل این دروغ ها را می گوید تا ایران را وارد جنگ با طالبان کند ولی زهی خیال باطل (378288)
۱۴۰۰/۰۸/۰۱ ۲۳:۲۲
مخاطب این مقاله جامعه جهانی است و نه فقط ایران.
اگر جنگ ایران با طالبان را به منفعت ایران نمی بینید، بقیه جنگ های ایران نیز همین گونه باید باشند! (378302)
۱۴۰۰/۰۸/۰۱ ۲۱:۰۶
لعنت خدا بر ظالمان و حامیان انها (378300)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها