به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۱ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۳۰۰۸۷۵

مریخ‌نورد چین با زمین ارتباط برقرار کرد

مریخ‌نورد چین با زمین ارتباط برقرار کرد
گروه علمی:سازمان ملی فضایی چین اعلام کرد: مریخ نورد ژورونگ ارتباط خود را با زمین برقرار کرده و اکتشافات علمی را از سر گرفته‌ است.مرکز اکتشافات ماه و مهندسی فضایی در سازمان ملی فضایی چین اعلام کرد: مریخ نورد ژورونگ ارتباط خود را با زمین برقرار کرده و اکتشافات علمی را از سر گرفته‌ است.

 از ۱۳ ماه سپتامبر، عملیات ماموریت «تیان ون ۱» و مریخ نورد ژورونگ به دلیل تأثیر یک پدیده نجومی به نام «مقارنه خورشیدی مریخ» به حالت تعلیق درآمد. خورشید در این رویداد  میان زمین و مریخ قرا می‌گیرد که این اتفاق، مانع از برقراری همه ارتباطات مستقیم می‌شود. این وضعیت تا زمانی که زمین و مریخ بار دیگر به یکدیگر دید داشته باشند و موقعیت مناسب خود را بدست آورند، ادامه خواهد داشت و به دلیل این پدیده نجومی،  آژانس‌های فضایی که در مریخ فعالیت می‌کنند چاره ای نداشتند جز اینکه مریخ نوردهای خود را در «حالت ایمن» قرار داده و تحقیقات را تا مدتی تعطیل کنند.

به گفته کارشناسان، قرارگیری مریخ‌نوردها در حالت ایمن از این جهت که تابش الکترومغناطیسی خورشید می‌توانست ارتباط بین آنها و کنترل زمین را تحت تاثیر قرار دهد، الزامی بوده است.سازمان ملی فضایی چین اعلام اواخر مردادماه اعلام کرد، مریخ‌نورد چینی ژورونگ تمام وظایف از پیش تعیین‌شده خود را انجام داده و گرچه با طول عمر سه‌ماهه طراحی شده بود اما باز هم به کاوش ادامه می‌دهد؛ هدف اصلی این مریخ‌نورد  بررسی نشانه‌های آب-یخ، نظارت بر آب و هوا و مطالعه ترکیبات سطحی مریخ است.
برچسب ها: چین مریخ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها