به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۱ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۳۰۰۸۹۲

مرسدس به تراشه‌های گران‌تر مهاجرت می‌کند

مرسدس به تراشه‌های گران‌تر مهاجرت می‌کند
گروه اقتصادی: برند خودروسازی لوکس مرسدس بنز برای چاره جویی در برابر بحران جهانی کمبود تراشه، به دنبال ارتقا به تراشه‌های پیشرفته‌تر است.به گزارش ایسنا، مرسدس بنز که زیرمجموعه شرکت خودروسازی دایملر است، با شرکت انویدیا برای ساخت تراشه‌ها برای قابلیتهای پیشرفته مانند رانندگان خودروان و سیستمهای سرگرمی مبتنی بر هوش مصنوعی متحد شده است.
 
اولا کالنیوس، مدیر مرسدس بنز در مصاحبه ای در مقر این شرکت در آتلانتای آمریکا گفت: آنچه که دچار کمبود شده است، قطعات ساده یک دلاری مانند تراشه ای که در خودرو را قفل و باز می کند، هستند. آنچه ما به همراه تولیدکنندگان تراشه انجام می دهیم، تلاش برای منتقل کردن برخی از این فناوریهای نود ساده تر و قدیمی تر به نودهای مدرنتر است که ظرفیت بیشتری وجود دارد. وی گفت: کل صنعت خودرو در حال انجام تغییر مشابه است.

کمبود جهانی تراشه آزمون تاریخی برای این صنعت صد ساله است که تلاش می کند حرکت به سمت خودروهای هوشمندتر و برقی را شتاب ببخشد. خودروسازان که در نیمه اول سال نسبت به دورنمای بازار ابراز خوش بینی کرده بودند، اکنون پیش بینی خود از رشد فروش در سال ۲۰۲۱ را به دلیل قرنطینه کرونایی در مالزی که عرضه تراشه را مختل کرد، کاهش داده اند.

مرسدس در میان خودروسازان لوکس آمریکایی در سه ماهه سوم بزرگترین ضرر را دید و فروش این برند در آمریکا از ژوییه تا سپتامبر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش یافت. این امر به برند لکسوس تویوتا و ب ام و فرصت داد سهم بازارشان را افزایش دهند. کالنیوس گفت: تامین تراشه مرسدس در سه ماهه چهارم به مرور بهبود پیدا خواهد کرد.

این برند لوکس آلمانی اقداماتی را برای پرداختن به محدودیتهای عرضه انجام داده است و قصد دارد دستکم پنج خودروی برقی را در بازار آمریکا عرضه کند که با مدل EQS آغاز می شود و پس از آن شاسی بلندهای برقی که در کارخانه تاسکالوسای آلاباما این شرکت تولید می شوند، سال آینده عرضه خواهند شد.بر اساس گزارش بلومبرگ، مدیر مرسدس بنز گفت: خودروهای برقی به افزایش فروش آمریکا در چند سال آینده کمک می کنند اما موانع زنجیره تامین ممکن است این روند را آهسته کند.
برچسب ها: مرسدس بنز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها