به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۲ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۳۰۰۹۸۹

کنسرت «الیسا» در بغداد برگزار شد

کنسرت «الیسا» در بغداد برگزار شد
گروه هنری: کنسرت خواننده زن معروف جهان عرب در بغداد برگزار شد.
رسانه‌های عراقی با انتشار تصویری از «الیسا» خواننده لبنانی در بغداد اعلام کردند، وی برای این کنسرت جلیقه ضدگلوله به تن کرده بود.به نوشته این رسانه‌ها، یک شرکت آلمانی این جلیقه را به شکل اختصاصی برایش تهیه کرده بود تا در زمان حضور در عراق آن را به تن کند. استقبال بالای عراقی‌ها از این کنسرت، باعث تعجب او و مقامات عراقی شده است.

الیسا پیشتر و در 26 ژوئن کنسرتی در اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق برگزار کرده بود. گفتنی است کنسرت الیسا قرار بود سال گذشته برگزار شود اما به دلیل شرایط پیش آمده ناشی از کرونا، به تعویق افتاد. این خواننده زن لبنانی که مسیحی است، طی 5 سال متوالی به عنوان بهترین خواننده موسیقی زن جهان عرب انتخاب شد.

الیسار زکریا خوری (متولد ۲۷ اکتبر ۱۹۷۲  در دیر الأحمر) خوانندهٔ مسیحی لبنانی است. وی تحصیلات خود را در کارشناسی علوم سیاسی به پایان رساند. الیسا از سال ۱۹۹۲ میلادی فعالیت موسیقایی خود را آغاز کرد و هم‌اکنون از معروف‌ترین خوانندگان عرب است. الیسا بعد از عمرو دیاب اولین خوانندهٔ عرب است که تا به حال ۳ بار جایزه جهانی موزیک به‌خاطر پرفروش‌ترین آلبوم خاورمیانه را کسب کرده‌است. وی در شرکت موسیقی «سیمون اسمر» آموزش دیده‌ است. الیسا در ابتدا هنرمند بازیگر تئاتر بود و بعدها به موسیقی روی آورد. چند سال پیش، الیسا از بیماری سرطان سینه رنج می‌برد اما در مراحل اولیه بهبود یافت و ترانه ملکه الاحساس را پس از بهبودی اجرا کرد.

افتخارات و جوایز
جایزه Murex D'Or award به‌عنوان بهترین خوانندهٔ زن عرب سال ۲۰۰۲
موزیک ویدئو «اجمل احساس» او عنوان بهترین موزیک ویدئو عربی سال ۲۰۰۳ را کسب کرد.
روزنامه مصری الاهرام آلبوم عایشالک الیسا را پرفروش‌ترین آلبوم سال ۲۰۰۴ در مصر اعلام کرد.
اولین خواننده لبنانی که جایزه (world music award) را به خاطر آلبوم احلی دنیا در سال ۲۰۰۵ دریافت کرده‌است.
ایستگاه رادیویی الاغانی الیسا را بهترین خواننده زن عرب سال ۲۰۰۵ معرفی کرد.
موزیک ویدئو فوق‌العاده احساسی «حبک وجع» بهترین موزیک ویدئو عربی سال ۲۰۰۵ اعلام شد.
طبق همیشه الیسا بهترین خواننده زن عرب سال ۲۰۰۵ اعلام شد.
یک بار دیگر الیسا در سال ۲۰۰۶ جایزه جهانی موزیک برای پرفروش‌ترین آلبوم خاورمیانه را در سال ۲۰۰۶ کسب کرد.
کسب جایزه موسیقی خاورمیانه Middle East Music Award به عنوان بهترین خواننده زن عرب سال ۲۰۰۸
کسب بی چون و چرای جایزه Zahret El Khaleej award به عنوان بهترین خواننده عرب سال‌های متمادی ۲۰۰۸/۲۰۰۹.

حواشی
وی در ژوئیه ۲۰۲۱ در توئیتی خواستار خروج نیروهای ایرانی از لبنان شد. بسیاری از مخالفت وی با ایران و حزب‌الله لبنان حمایت کردند ولی برخی نیز او را به همکاری با عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا متهم کردند. الیسا از طرفداران حزب نیروهای لبنانی است که از احزاب مخالف حزب‌الله به شمار می‌رود.
برچسب ها: الیسا

۱۴۰۰/۰۸/۰۳ ۱۵:۳۰
مسیحی‌های لبنان هیچ اهمیت خاصی به مسلمان ها نمیدهند و مسلمان‌ها هم فقط منتظر پول ایران هستند،خود مردم ایران را به خاطر شعار نه غزه و نه لبنان دوست ندارند .فساد مالی در لبنان بیداد میکنه و سند پاندورا فساد اکثر میلیاردرها و سیاسیون لبنان را برملا کرد. مهم نیست چقدر پول ایران یا بانک جهانی به لبنان بده، به دلیل فساد گسترده همه اونها حیف و میل می‌شه (378373)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها