کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راه حلی مناسب برای خلاص شدن از قطعی شبکه

2 آبان 1400 ساعت 11:35

گروه علم و فناوری: خدمات پشتیبانی شبکه با توجه به نیاز روزافزون شرکت ها و ادارات به شبکه های کامپیوتری هر روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. یک شبکه کامپیوتری در ساده ترین شکل، از روتر، سوییچ، یک یا چند پرینتر، کامپیوتر های متصل به سوییچ و تلفن ها تشکیل شده است. تمامی این تجهیزات اصطلاحا تحت شبکه کار می کنند. شبکه های کامپیوتری بزرگ تر شامل اتاق های سرور و زیرشبکه های گسترده تر می باشند.


شبکه، فارغ از کوچک یا بزرگ بودن آن، همواره در معرض ریسک ها و اتفاقات غیر منتظره مانند خرابی و یا از کار افتادن بخشی از آن می باشد. از همین رو نیاز به پشتیبانی شبکه های کامپیوتری برای هر نوع شبکه ای وجود دارد. به همین دلیل موضوع خدمات شبکه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

پشتیبانی شبکه دقیقا چه معنی میده
به طور کلی می توان پشتیبانی شبکه را به این صورت توضیح داد:
« مجموعه خدماتی که برای حفظ، نگهداری و رفع مشکلات یک شبکه و تجهیزات آن ارائه می شوند، پشتیبانی شبکه نام دارند.»
این فعالیت ها که توسط کارشناسان شبکه ارائه می شود، شبکه رایانه ای مورد نظر را فعال و به روز نگه داشته و از ایجاد خطرات احتمالی جلوگیری می کند. همچنین در صورت ایجاد هر گونه مشکل، اعم از نرم افزاری و سخت افزاری، پشتیبانان شبکه در صدد ارائه راه حل مناسب و رفع مشکلات به وجود آمده، بر می آیند.

چند نوع پشتیبانی شبکه داریم؟
پشتیبانی شبکه می تواند به صورت نرم افزاری و سخت افزاری ارائه شود. انواع پشتیبانی از یکدیگر جدا نیستند و یک شبکه برای ادامه فعالیت مناسب به هر دوی آن ها نیاز خواهد داشت. در پشتیبانی سخت افزاری شبکه، وضعیت عملکرد تجهیزات شبکه همواره تحت بررسی و نظارت قرار می گیرد. علاوه بر آن، کابل های شبکه، سامانه های خنک کننده و سرور های شبکه به صورت منظم مدیریت شده و مورد بررسی قرار می گیرند. در صورت ایجاد هر گونه مشکل در این تجهیزات و اجزای آن ها، متخصصان فنی شبکه آن را برطرف کرده تا شبکه بتواند به درستی به ادامه فعالیت بپردازد.

انواع پشتیبانی شبکه

پشتیبانی نرم افزاری شبکه، نوع دیگر پشتیبانی شبکه است که توسط کارشناسان شبکه انجام می شود. در این نوع پشتیبانی عملکرد نرم افزاری دستگاه ها، همواره مورد بررسی و مدیریت قرار گرفته تا از ایجاد مشکلات احتمالی پیشگیری کرده و در صورت به وجود آمدن هر گونه مشکل در اسرع وقت برطرف شود. راه اندازی سرویس های مختلف، به روز رسانی ها و نصب انواع پچ برای سرور ها، نصب و حذف نرم افزار ها، عیب یابی سیستم و بهبود عملکرد نرم افزاری سیستم های کاربران از جمله خدماتی است که در این پشتیبانی ارائه می شود.
آیا مجموعه ما به پشتیبانی شبکه احتیاج دارد؟
همانطور که پیش تر گفته شد، پشتیبانی شبکه برای شرکت ها و سازمان ها از اهمیت زیادی برخوردار است. پشتیبانی شبکه شامل ارائه خدمات مختلفی می شود همچون خدمات مجازی سازی، مایکروسافت، سیسکو، اکتیو و پسیو شبکه و... مواردی هستند که در پشتیبانی شبکه های کامپیوتری باید مد نظر قرار داد.

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری ارزان

برای آنکه کاربران یک شبکه بتوانند در شرایط یکسان و به راحتی به دیتابیس دسترسی داشته باشند، باید پایگاه داده و برنامه های مورد نیاز را به صورت استاندارد و متناسب با منابع مورد نیاز شرکت نصب و راه اندازی کرد. ویروس ها، بدافزار ها، تبلیغات پرخطر و هکرها امروزه در همه جای شبکه اینترنتی در کمین سیستم ها نشسته اند. امنیت شبکه در برابر این خطرات برای هر شرکت و سازمانی از اهمیت ویژه برخوردار است. در پشتیبانی شبکه با استفاده از آنتی ویروس ها و نرم افزار های امنیتی می توان تا حد زیادی امنیت شبکه را تامین نمود. علاوه بر راه اندازی اولیه تجهیزات، یک شرکت به صورت دوره ای به راه اندازی سیستم های جدید نیاز پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال در شرایطی که یک فرد جدید در شرکت استخدام شده باشد، شرکت باید یک سیستم با منابع مورد نیاز این فرد تهیه کند. خدمات نصب این سیستم ها و تجیهزات به صورت اصولی و طبق استاندارد در پشتیبانی شبکه ارائه می شود. ممکن است در طول روزهای کاری یکی از سیستم های متصل به شبکه همچون پرینتر،تین کلاینت، زیروکلاینت، لپ تاپ و ... دچار مشکل شود؛ در حالی که دیگر قسمت های شبکه به درستی به کار خود ادامه می دهند. در چنین شرایطی شرکت یا سازمان شما به یک پشتیبان شبکه نیاز خواهد داشت تا این سیستم را عیب یابی کرده و مشکل را برطرف نماید. تنظیمات و پیکربندی شبکه تنها از افراد متخصص بر می آید. همچنین اگر پس از نصب و راه اندازی یک شبکه، تمایل به تغییر آن داشته باشید، باید از افراد متخصص یا همان پشتیبانان شبکه کمک بگیرید. خرابی و مشکلات شبکه، چه به صورت نرم افزاری باشند و چه به صورت سخت افزاری، باید در اسرع وقت شناسایی شده و رفع شوند تا شبکه به فعالیت طبیعی خود بازگردد. با استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه این مشکلات به سرعت عیب یابی و رفع می شوند. در طول فعالیت شبکه و کاربران آن، هرگاه نوعی تجهیزات اضافه مورد نیاز باشد، این نیاز توسط پشتیبانان شبکه تامین می شوند. دلیل این امر آن است که اضافه کردن تجهیزات به یک شبکه یا کم کردن این تجهیزات از آن ممکن است در عمکلرد کلی شبکه نقص فنی ایجاد کرده و از همین رو باید توسط افراد متخصص انجام بشود.
موارد فوق به وضوح ضرورت همکاری شرکت ها و سازمان ها را با شرکت های پشتیبانی شبکه نشان می دهد. استفاده از خدمات این شرکت ها در وقت و هزینه های سازمان ها تا حد زیادی صرفه جویی کرده و شبکه آن را حفظ می کند. در صورت تمایل به بهره مندی از مشاوره و خدمات پشتیبانی شبکه می توانید با رایان اندیشه مایا در ارتباط باشید.


کد مطلب: 301001

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/301001/راه-حلی-مناسب-خلاص-شدن-قطعی-شبکه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir