به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۲ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۳۰۱۰۱۱

نیرو‌های حزب‌الله از ارتش انگلیس بیش‌تر است

نیرو‌های حزب‌الله از ارتش انگلیس بیش‌تر است
گروه بین الملل: «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود اعلام کرد که تعداد نیرو‌های حزب‌الله لبنان ۱۰۰ هزار نفر است.
نشریه تایمز انگلیس در گزارشی با اشاره به تعداد نیرو‌های حزب‌الله لبنان نوشت در صورتی که سخنان «سید حسن نصر الله» دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره تعداد نیرو‌هایی که آن‌ها را اعلام کرده، دقیق باشد، این یعنی، تعداد نیرو‌های حزب‌الله از ارتش لبنان و حتی از ارتش بریتانیا نیز بیشتر است.
این نشریه نوشت که برخی کارشناسان گفته‌اند که تعداد ۱۰۰ هزار نفر نیرویی که دبیر کل حزب‌الله لبنان مطرح کرده شامل نیرو‌های دخیره و حتی کسانی است که تجربه‌ای در زمینه جنگ نداشته و دوره‌های آموزشی را نیز سپری نکرده‌اند.اما «مهند حاج» از کارشناسان موسسه صلح کارنگی گفته این عدد منطقی به نظر می‌رسد، چون شامل تمام نیرو‌های ذخیره، و کسانی است که قبلا هم آموزش دیده‌اند می‌باشد، اما شامل کسانی که هیچ تجربه‌ای در زمینه جنگ نداشته یا دوره‌های آموزشی را طی نکرده‌اند، نمی‌باشد.
تایمز نوشت: «هیچ تردیدی وجود ندارد که حزب‌الله لبنان قدرت بزرگی را با حمایت ایران ایجاد کرده و دیگر گروه‌های لبنانی از جمله ارتش لبنان، از نظر تعداد و تجهیزات با حزب‌الله برابری نمی‌کنند».این نشریه انگلیسی در ادامه گزارش خود مدعی شد: «حزب‌الله لبنان با وجود آنکه اصرار دارد که نیروهایش برای دفاع از تمامی طوائف لبنان در مقابل اسرائیل است، اما در واقع، مانع بزرگی در برابر دولت لبنان به شمار می‌آید، چون گروهی است که بر کشور سیطره داشته و در جریان جنگ سوریه نیز تجربه جنگی بزرگی را بدست آورده است».
در این گزارش آمده، ارتش لبنان که در حال آموزش دیدن توسط آمریکا، انگلیس و فرانسوی‌هاست، به طور رسمی کمتر از ۸۵ هزار نظامی دارد و به دلیل بحران اقتصادی که لبنان با آن مواجه است، پرداخت حقوق این تعداد نیز با مشکلاتی همراه شده است.سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان چند روز پیش در سخنرانی با بررسی تحولات لبنان و منطقه و نقش حزب القوات اللبنانیه در جنایت اخیر بیروت گفت: «به حزب القوات و جعجع توصیه می‌کنم که از فکر جنگ و درگیری داخلی خارج شود؛ زیرا ساختار نظامی حزب الله شامل ۱۰۰ هزار نیروست... ما برای نخستین بار شمار نیرو‌های رزمنده خود را اعلام کردیم؛ نه برای تهدید، بلکه برای جلوگیری از جنگ داخلی... حزب الله، عامل مثبتی برای مسیحیان است و عامل تهدید آنان نیست... و خطاب به رئیس القوات هم باید بگویم که محاسباتت اشتباه است. همان گونه که در سایر جنگهایت، اشتباه کردی و شکست خوردی».
برچسب ها: لبنان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها