به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۲ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۳۰۱۰۴۶

اینتر - یوونتوس؛ در پی یافتن مسیر قهرمانی

اینتر - یوونتوس؛ در پی یافتن مسیر قهرمانی
گروه ورزشی: هفته نهم سری A ایتالیا و دربی ایتالیا. اینتر و یوونتوس برنده‌های اسکودتوی دو فصل اخیر امشب از ساعت ۲۲:۱۵ در ورزشگاه جوزپه مه‌آتسای شهر میلان به مصاف هم خواهند رفت.

اینتر؛ در آزمون بزرگ
وقتی سیمونه اینزاگی سکان هدایت تیم قهرمان فصل پیش سری A ایتالیا را در دست گرفت، بسیاری شهامتش را ستودند. شروع اینتر در این فصل خوب بود و حتی وقتی خیلی‌ها تصور می‌کردند با جدایی ستاره‌هایی مثل روملو لوکاکو و اشرف حکیمی مشکلاتی به‌خصوص در فاز حمله داشته باشند، بیشترین گل را به ثمر رساندند.
با این حال بدموقع تیم سابق سیمونه ترمز اینتر را کشید تا در آستانه دربی ایتالیا فاصله امتیازی‌شان با صدر جدول بیشتر شده باشد. با توجه به اوج‌گیری ناپولی و ادامه روند خوب میلان، امتیازات دیدارهای بزرگ‌تر در فصل جاری تعیین‌کننده خواهد بود. اینزاگی و شاگردانش می‌خواهند این آزمون بزرگ را با موفقیت پشت سر بگذارند.

یوونتوس؛ بانو بازگشته است
فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ یوونتوسِ مکس آلگری بدون برد در ۳ هفته نخست شروع کرد و این فصل هم ۴ بازی ابتدایی‌اش را نبرد، اما این مربی نشان داده در جمع کردن تیمش تبحر دارد. حالا یووه که همه بازی‌هایش را در لیگ قهرمانان اروپا برده، با ۴ برد متوالی در سری A به صدر هم خودش را نزدیک‌تر می‌کند.

البته این فصل رقبای سرسخت و بزرگی از جمله همین اینتر را دارند و هنوز فاصله‌شان با صدر جدول کم نیست. احتمالاً این فاصله با برتری در دیدارهای مهم جبران خواهد شد. شکست مقابل ناپولی و توقف مقابل میلان باعث شد بیانکونری حالا از این دو تیم دور باشد. با این حال هنوز فصل به یک‌چهارم خودش هم نرسیده و فرصت برای جبران وجود دارد.

آخرین جدال
پانزدهم مِی ۲۰۲۱ در دیدار برگشت فصل قبل سری A ایتالیا، یوونتوس ۳-۲ از سد اینتر گذشت. رونالدو و کوادرادو (۲ مرتبه) برای یووه و لوکاکو و کیلینی (گل‌به‌خودی) برای اینتر گلزنی کردند.

آمار بازی
۲۵۵) دربی ایتالیا ۲۵۵ مرتبه برگزار شده که ۷۸ برد سهم اینتر بوده، ۱۱۴ بازی را یوونتوس برده و ۶۳ بازی هم مساوی شده است.۲۴۱) در ۲۴۱ بازی رسمی اینتر و یوونتوس، نراتزوری ۷۲ برد داشته و بیانکونری به ۱۱۰ پیروزی رسیده. ۵۹ بازی هم با تساوی خاتمه یافته.

۱۷۶) در ۱۷۶ نبرد اینتر و یوونتوس در سری A ایتالیا، ۴۷ برد برای اینتر به ثبت رسیده و یووه در ۸۵ بازی برنده شده، در حالی که ۴۴ بازی برنده نداشته.۱) یوونتوس در ۱۱ دربی آخر فقط یک باخت مقابل اینتر داشته، ۷ بازی را برده و ۳ مرتبه هم به تساوی رسیده‌اند.۲) در حالی که یوونتوس فصل قبل اینتر را دبل کرد، از آخرین دبل اینتر مقابل یوونتوس ۲۸ سال می‌گذرد.۱۲) روبرتو بونیسنیا (اینتر و یووه)، جوزپه مه‌آتسا (اینتر) و عمر سیوری (یووه) با ۱۲ گل برترین گلزنان تاریخ دربی ایتالیا هستند.۲۳) با ۲۳ گل زده در ۸ هفته اینتر بهترین خط حمله سری A را داشته، در حالی که روملو لوکاکو ستاره خط حمله‌اش را از دست داده است.

مصدومان و محرومان
اینتر هیچ مصدوم یا محرومی برای دربی ایتالیا ندارد. در سمت مقابل پائولو دیبالا، ماتایس دی‌لیخت و آدرین رابیو مهره‌های مهم یوونتوس به این بازی حساس نرسیدند.

ترکیب احتمالی دو تیم
اینتر: هاندانوویچ، اشکرینیار، دی‌فرای، باستونی، دارمیان، بارلا، بروزوویچ، چالهان‌اوغلو، پریشیچ، لائوتارو و ژکو
یوونتوس: شچسنی، دی‌شیلیو، بونوچی، کیلینی، ساندرو، کوادرادو، بنتانکور، لوکاتلی، برناردسکی، کیزا و موراتا
مرجع : خبر ورزشی
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها