به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۲ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۳۰۱۰۶۰

جدیدترین وضعیت تولید خودروهای سنگین

جدیدترین وضعیت تولید خودروهای سنگین
گروه اقتصادی: ارزیابی کیفی صورت گرفته از خودروهای سنگین تولیدی شهریور ماه سال جاری نشان می‌دهد که از بین ۱۵ خودرو سنگین مورد ارزیابی قرار گرفته، دو کامیونت پنج ستاره و ۱۱ خودرو چهار ستاره‌ای شده‌اند.به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش ارزشیابی کیفی صورت گرفته از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI) در گروه خودروهای سنگین تولیدی شهریور ماه امسال، خودروهای سنگین به‌ویژه کامیونت‌ها و کشنده‌ها در اوج کیفیت و پنج یا چهار ستاره‌ هستند.

بر اساس ارزیابی صورت گرفته، در بخش مسافربری در گروه خودروهای مینی‌بوس و میدل‌باس، ون مسافربری هیوندا H۳۵۰ سروش دیزل مبنا چهار ستاره و  مینی‌بوس پگاسوز تولید گروه بهمن‌دیزل سه ستاره از پنج کیفی را به خود اختصاص داده‌اند.همچنین در بخش مسافربری و در گروه اتوبوس‌های شهری، اتوبوس ATROS ایران‌خودرو دیزل که از تیرماه به بعد ارتقا کیفی داشته است، در دسته خودروهای چهار ستاره کیفی قرار دارد.

در گروه خودروهای باری در بخش کامیونت‌ها، از محصولات گروه خودروسازی بهمن‌دیزل، کامیونت ایسوزو NMR۸۵ و کامیونت ایسوزو NPR۷۵K تمام پنج ستاره کیفی را از آن خود کرده‌ و پس از آن کامیونت شیلر بهمن دیزل و کامیونت الوند شرکت سایپا دیزل چهار ستاره‌ای شده‌اند.

در بخش کامیون‌ها نیز طبق ارزیابی صورت گرفته، به ترتیب کامیون ایسوزو NPR۷۵M بهمن‌دیزل و کامیون FAW Tiger V۸ سیباموتور چهار ستاره کیفی و کامیون بنز WH ایران‌خودرو دیزل سه ستاره کیفی را به خود اختصاص داده‌اند.
در دسته کشنده‌ها نیز خودروی دیما HT۴۹۰ شرکت دیمادیزل، کشنده C&C آریا دیزل، کشنده نیوفوتن Auman H۴ ایران‌دیزل، کشنده FAW J۶ سیباموتور و سیتراک C۷ شرکت پیلسان  همگی چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.  

درحالیکه خودروسازان سنگین بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته تنها، دو نوع خودرو با سه ستاره کیفی تولید کرده‌اند و از 15 مدل خودرو مورد بررسی 13 مورد از چهار ستاره به بالا هستند، وانت‌سازان ما بالاخره پس از مدت‌ها توانستند مجدد یک وانت چهار ستاره تولید کنند و الباقی آن‌ها سه ستاره و بدتر از آن تک ستاره‌اند. 
یادآوری می‌شود که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مطابق دستورالعمل‌های موجود، با هدف ارتقا کیفیت خودروها، افزایش رضایت مشتریان و ایجاد رقابت مثبت میان خودروسازان، خودروهای تولید داخل را در دسته‌های قیمتی جداگانه، بسته به سطح کیفی و البته رضایت مشتریان، بین یک تا پنج ستاره مورد ارزیابی قرار می‌دهد که بر اساس آن یک ستاره پایین‌ترین و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.
برچسب ها: خودروهای سنگین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها