به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۲ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۳۰۱۰۶۶

محققان در حال بررسی علائم مغزی کرونا هستند

محققان در حال بررسی علائم مغزی کرونا هستند
گروه علمی:محققان کلینیک مایو در آمریکا در حال بررسی علائم مغزی کرونا هستند که به نتایج جدیدی در این باره دست یافته‌اند.بیماران مبتلا به کووید-۱۹ ممکن است علائم عصبی مانند از دست دادن بویایی، هذیان و اختلال شناختی را نشان دهند. محققان کلینیک مایو در حال بررسی این عوارض جانبی هستند تا مشخص کنند که آیا آلوده شدن به کووید-۱۹ بر توسعه یا پیشرفت بیماری آلزایمر و زوال عقل‌های مرتبط با بیماری آلزایمر (ADRD) تاثیر می‌گذارد یا خیر.
 
در حالی که کووید-۱۹ در درجه اول به عنوان یک بیماری تنفسی در نظر گرفته می‌شود، اسکن مغز و مطالعات نوروپاتولوژیک ناهنجاری‌های مغزی را در برخی از بیماران آلوده به کووید-۱۹ تایید می‌کند، علاوه بر این مطالعه اخیر مایو نشان داد که تقریبا نیمی از بیماران بستری در بیمارستان با کووید-۱۹ دارای سطح نور رشته‌ای در خون خود هستند. این پروتئین فقط در نورون‌ها وجود دارد که سیگنال‌های الکتریکی را در سراسر سیستم عصبی حمل و انتقال می‌دهند که تشخیص آن در خون نشان دهنده آسیب عصبی است.

برای بررسی بیشتر این یافته، تیمی به رهبری لئونارد پتروچلی، دکترای علوم اعصاب مولکولی کلینیک مایو و دکتر جیمز مسکیا، متخصص مغز و اعصاب کلینیک مایو، آماده بررسی سوالات کلیدی در مورد اثرات کووید-۱۹ بر روی بیماری هستند؛ مغز و ارزیابی پیامد‌های عصبی طولانی مدت عفونت کووید-۱۹. دکتر پتروشلی استاد علوم اعصاب رالف بی و روث کی آبرامز است.

بزرگسالان ۶۵ سال و بالاتر به ویژه در برابر کووید-۱۹ آسیب پذیر هستند و در معرض خطر بالاتر ابتلا به زوال عقل مرتبط با بیماری آلزایمر هستند. تغییرات در شناخت، رفتار و عملکرد روزانه مربوط به اختلالات نورودژنراتیو که ممکن است توسط کووید-۱۹ آشکار یا تسریع شود.

تصویربرداری از نشانگر‌های التهاب عصبی مغز و آسیب شناسی بتا آمیلوئید ممکن است به محققان کمک کند تا تشخیص دهند که آیا التهاب عصبی مرتبط با کووید-۱۹ باعث ایجاد بتا آمیلوئید می‌شود یا آن را تسریع می‌کند.
این تحقیق توسط کمک مالی موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی تحت جایزه ۳R۳۵NS۰۹۷۲۷۳-۰۵S۱ تامین می‌شود.

دکتر پتروچلی می‌گوید: با این جایزه و با بهره‌گیری از تخصص گسترده تیم چند رشته‌ای خود، ما به خوبی آماده هستیم تا تاثیر کووید-۱۹ بر مغز و سهم آن در ADRD را روشن کنیم، اطلاعاتی که در تلاش ما برای مبارزه با این پیامد‌های مضر است.
برچسب ها: ویروس کرونا مغز
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها