به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۲ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۳۰۱۰۶۷

راهکار‌های طبیعی برای درمان عفونت‌ پوستی

راهکار‌های طبیعی برای درمان عفونت‌ پوستی
گروه علمی:دانشمندان می‌گویند می‌توان از برخی مواد طبیعی برای درمان عفونت‌های پوستی استفاده کرد. عفونت‌های پوستی امروزه بسیار رایج است. بیشتر مردم پس از مشاهده این بیماری‌ها اقدام به مصرف دارو‌های شیمیایی و آنتی بیوتیک می‌کنند. با این حال، یافته‌های هشدار آمیز در این زمینه حاکی از آن است که مقاومت به دارو در بیماری‌های پوستی درحال افزایش است.
 
متخصصان می‌گویند بسیاری از دارو‌های مرتبط با عفونت‌های پوستی به دلیل مقاومت به آنتی بیوتیک دیگر آن کارایی پیشین را ندارند. همین موضوع باعث شده است که دانشمندان به فکر یافتن راهکار‌های طبیعی برای درمان عفونت‌های پوستی باشند.بسیاری تصور می‌کنند علوم پزشکی ماحصل پیشرفت فناوری در چند قرن اخیر بوده است. این در حالی است که نیاکان ما هزاران سال پیش از راهکار‌های طبیعی بسیار موثری برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کرده‌اند.در این مطلب به ساده‌ترین راهکار‌های طبیعی برای درمان عفونت‌های پوستی می‌پردازیم:

 روغن کانابیدیول
این روغن که از گیاه شاهدانه گرفته می‌شود دارای فواید بی شماری است. تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد این روغن برای درمان عفونت‌های پوستی بسیار مفید است. مصرف روغن کانابیدیول در درمان عفونت‌های پوستی "استافیلوکوک اورئوس" موثر است. این باکتری یکی از زیرگونه‌های استافیلوکوک است که تفاوت آن با سایر باکتری‌های هم رده خود در این است که بسیار در برابر آنتی بیوتیک مقاوم است. به همین دلیل، دارو‌های شیمیایی کمتر می‌تواند باعث درمان عفونت‌های ناشی از این باکتری شود.

 عسل
از دیرباز به عسل، طلای مایع اطلاق می‌شده است. به دلیل ترکیباتی که عسل دارد می‌تواند از آن به عنوان یک درمان کننده طبیعی استفاده کرد. تحقیقات نشان داده است مصرف عسل حتی می‌تواند روند درمان زخم‌های دیابتی را نیز تسریع کند. عسل همچنین دارای خواص ضدباکتریایی است و مانع از تکثیر باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک می‌شود.

 گیاه کریپتولپیس
کریپتولپیس یکی از گیاهان بوته‌ای و بومی آفریقاست که از آن برای درمان طبیعی مالاریا استفاده می‌شود. تحقیقات نشان داده است پماد تهیه شده از این گیاه می‌تواند برای بیماری‌های پوستی ناشی از باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک مانند "استافیلوکوک اورئوس" موثر باشد.

استفاده از روغن و عصاره گیاهان
برخی از عصاره‌ها و روغن‌هایی که از گیاهان تهیه می‌شود دارای خواص آنتی باکتریایی هستند که می‌تواند عفونت‌های پوستی را درمان کند. از مهمترین این گیاهان می‌توان به اوکالیپتوس، میوه ارس، درخت چای، پونه کوهی، مریم گلی، آویشن، کندر، و سرو اشاره کرد.
برچسب ها: عفونت‌ پوستی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها