به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۲ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۳۰۱۰۶۸

احیای مغز‌ حیوانات با تزریق نوعی گیاه!

احیای مغز‌ حیوانات با تزریق نوعی گیاه!
گروه علمی:دانشمندان توانستند با تزریق نوعی گیاه، مغز‌ حیوانات را احیا کنند. تیمی از دانشمندان توانستند پس از تزریق نوعی گیاه ساده به مغز‌های مرده که در اکثر مرداب‌ها، رودخانه‌ها و نهر‌های آب در سراسر جهان پراکنده شده اند، این مغز‌ها را احیا کنند که این موفقیت انقلابی به شمار می‌رود که ممکن است راه حلی برای تنفس در برخی از محیط‌ها به انسان ارائه دهید.
 
دانشمندان جلبک سبز و سیانوباکتریا را به مغز قورباغه‌های پنجه دار آفریقایی (Xenopus laevis) تزریق کردند و دریافتند که این گیاهان ساده قادرند سلول‌های عصبی قورباغه‌هایی که ازفقدان اکسیژن رنج می‌برند را زنده کنند، مانند آنچه هنگام احیای قلبی ریوی داخلی اتفاق می‌افتد.اندازه گیری‌های انجام شده در داخل مغز قورباغه‌ها، افزایش اکسیژن موضعی را در زمان حضور جلبک‌های سبز یا سیانوباکتریا از طریق فرآیند فتوسنتز نشان داد.

دانشمندان مشاهده کردند که وقتی قورباغه‌ها اکسیژن خود را حتی در نورون هایشان از دست داده اند، میکروارگانیسم‌های موجود در مغز آن‌ها توانستند نورون‌ها را دوباره فعال کرده و آن‌ها را از لبه پرتگاه نجات دهند.
میکرو جلبک‌ها (که گیاهان ساده‌ای هستند) دارای انواع خاصی از میکرو باکتری‌ها هستند که توانایی تولید مقدار زیادی اکسیژن در جو را دارند، زیرا دانشمندان معتقدند که جلبک‌ها دلیل اصلی لذت بردن سیاره ما از هوای اکسیژن دار برای اولین بار در میلیون‌ها سال پیش است.

نویسندگان در مطالعه منتشر شده در مجله iScience نوشتند: در آینده، این میکروارگانیسم‌ها (جلبک ها) ممکن است راهی جدید برای افزایش مستقیم سطح اکسیژن در مغز به صورت کنترل شده تحت شرایط محیطی و فیزیولوژیکی یا پس از ناتوانی‌های پاتولوژیکی ایجاد کنند.

محققان امیدوارند که این روش روزی به انسان کمک کند تا از سکته مغزی رهایی یابد یا در محیط‌های بدون اکسیژن مانند فضا حرکت کند، اما در حال حاضر، این هنوز فاصله زیادی با عملی شدن دارد، زیرا مغز انسان بر خلاف سایر حیوانات یک استثناء واقعی است و ۲۰ درصد اکسیژن بدن را مصرف می‌کند، بنابراین اگر فرد پنج دقیقه یا بیشتر نفس نکشد، نورون‌های سر انسان برای همیشه می‌میرند.
برچسب ها: احیای مغز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها