به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۲ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : ۳۰۱۰۹۷

VAR در ال‌کلاسیکو؛ رئال سود کرده یا بارسا؟

گروه ورزشی: از سه سال پیش تاکنون وی ای آر تنها دو بار در ال کلاسیکو دخالت کرده اما هر دو تیم معتقدند انصاف در موردشان رعایت نشده است.
VAR در ال‌کلاسیکو؛ رئال سود کرده یا بارسا؟
امروز از ساعت 17.45 بارسا در نوکمپ میزبان رئال مادرید است. سانچز مارتینز به عنوان داور دیدار این بازی حساس از چارچوب هفته دهم رقابت‌های لالیگا انتخاب شده است.
خوزه گایگو و رائول مارتینز کمک‌داور‌ان و خوزه لوئیز گونزالس به عنوان داور VAR در این دیدار فعالیت خواهند کرد. این داور اسپانیایی پیش از این 4 مرتبه دیدار‌های ال‌کلاسیکو را قضاوت کرده است.
 

 
از فصل 19-2018 بود که وی ای آر وارد فوتبال اسپانیا شد و تا به امروز نیز تنها دو بار در ال کلاسیکو مداخله کرده است. جالب اینکه هر دو بار نیز سانچس مارتینز داور میدان بود.
در بازی رفت فصل 19-2018 و در شرایطی که بازی با یک گل به سود بارسا در جریان بود، سرنگونی لوئیس سوارز توسط رافا واران را داور پنالتی تشخیص نداد ولی هرناندز هرناندز داور وی ای آر از سانچس مارتینز خواست تا صحنه را بازبینی کند. تصمیم داور سپس عوض شد و برای بارسا اعلام پنالتی کرد. آن ال کلاسیکو را بارسا 5-1 به سود خود خاتمه داد.
 

 
دخالت بعدی وی ای آر در ال کلاسیکو به بازی رفت فصل گذشته دو تیم بر می گردد. داور سرنگون شدن سرخیو راموس را پنالتی تشخیص نداد ولی پس از بازبینی صحنه تصمیمش برگشت و خطای لنگله روی راموس را پنالتی گرفت تا رئال گل نخست بازی را بزند. رئال بازی را در نهایت 1-3 برد.
هرچند تاکنون تنها دو بار وی ای آر در ال کلاسیکو مداخله کرده ولی به این معنا نیست که نمی توانسته روی چند مورد دیگر نیز دخالت کند.
 

 
در بازی رفت فصل 19-2018 رئالی ها معتقد بودند که سوارز به دلیل خطا روی ناچو باید اخراج می شد ولی وی ای آر در این صحنه ورود نکرد. در بازی رفت فصل 20-2019 که بدون گل تمام شد، رئالی ها معتقد بودند دو پنالتی روی واران صورت گرفته است. اولی روی ضربه لنگله و دومی روی پیراهن کشیدن ایوان راکیتیچ که در هیچکدام وی ای آر دخالت نکرد. هرناندز هرناندز داور بازی بود و دی بورگوس نیز داور وی ای آر.
در بازی برگشت فصل قبل که رئال 2-1 برنده شد نیز بارسایی ها معتقد بودند فرلاند مندی روی مارتین برایثویت مرتکب پنالتی شده اما خیل مانسانو داور بازی و سوتو گرادو داور وی ای آر اعتقادی به آن نداشتند.
 

 

 
پس از بازی رفت سال گذشته رونالد کومان که بسیار عصبانی بود کنار زمین ماند و با داور صحبت کرد. او در نشست خبری خود نیز گفت:« نمی دانم کارکرد وی ای آر در فوتبال اسپانیا چه است؟ همه دنیا صحنه را دیدند و لنگله روی راموس پنالتی نکرد.»
در ال کلاسیکوی امروز شاهد ورود وی ای آر و تاثیرگذاری اش در نتیجه پایانی خواهیم بود؟
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها