به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۳ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۳۰۱۱۲۹

ارز دیجیتال ماتیک به والکس اضافه شد

گروه کسب و کار: ارز دیجیتال ماتیک (MATIC) به لیست معاملاتی صرافی والکس افزوده شد و کاربران می‌توانند این ارز را در سه پایه بازار ریال، تتر و بیت کوین معامله کنند. این رمزارز محبوب در هفته‌ها و ماه‌های اخیر توانسته رشد قابل توجهی داشته باشد و هم اکنون با قیمت 1.54 دلار در رتبه‌ی بیست و یکم وب‌سایت معتبر Coinmarketcap قرار دارد. در حال حاضر ماتیک ارزش بازاری بیش از 10.36 میلیارد دلار دارد و یکی از ارزهای دیجیتال محبوب دنیای کریپتوکارنسی است.
ارز دیجیتال ماتیک به والکس اضافه شد
شبکه پالیگان (ماتیک) چیست؟
شبکه پالیگان که در گذشته با نام ماتیک شناخته می‌شد، در حقیقیت چارچوبی برای ساخت شبکه‌های میان زنجیره‌ای است. از آنجا که یک تراکنش برای تایید شدن در مکانیسم اثبات کار (PoW)، نیاز به تاییدیه از سوی تمام افراد مجموعه دارد، اکثر بلاکچین‌های مبتنی بر PoW با سرعت پایین تراکنش‌ها مواجه‌اند. تیم ماتیک با ارائه‌ی مکانیسم اثبات سهام (PoS) و همچنین برخورداری از لایه اجرایی، می‌تواند علاوه بر سرعت بالا در ثبت تراکنش‌ها، موجب افزایش تمرکززدایی شود. در حقیقت ماتیک یک راهکار مقیاس‌پذیری ساده است که از فناورری پلاسما (plasma) برای پردازش خارج از زنجیره‌ای تراکنش‌ها در شبکه اصلی اتریوم استفاده می‌کند.
امروزه هدف این شبکه، رفع برخی محدودیت‌های بلاکچین اتریوم مانند کاهش توان عملیاتی و سرعت تراکنش‌ها است. همچنین توسعه‌دهندگان با استفاده از پالیگان قادرند شبکه‌های بلاکچینی را بر اساس نیازهای شخصی خود تنظیم و اجرا کنند.
 
ویژگی‌های شبکه پالیگان
●    مقیاس‌پذیری: پالیگان به گونه‌ای طراحی شده که از آن می‌توان برای رفع مشکلات مقیاس‌پذیری استفاده کرد.
●    توان عملیاتی بالا: پالیگان می‌تواند با استفاده از ساختار زنجیره جانبی خود، میلیون‌ها تراکنش را پردازش کند. هر زنجیره در پلتفرم پالیگان قادر است تا 65 هزار تراکنش در ثانیه را پردازش کند.
●    امنیت: پالیگان از الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کند. استفاده از این الگوریتم سبب شده تا امنیت این پلتفرم افزایش یابد.
●    قابلیت همکاری: در حال حاضر پالیگان مشغول کار بر روی قابلیت تعامل بین زنجیره‌ای دارایی‌های دیجیتال است. این پلتفرم قصد دارد به زودی از ارزهای مبتنی بر ERC-20 وNFTهای مبتنی بر ERC-721 هم پشتیبانی کند.
 ارز دیجیتال ماتیک چیست؟
رمزارز ماتیک با نماد اختصاری MATIC، توکن بومی شبکه پالیگان است. این توکن بر اساس استاندارد اتریوم ایجاد شده است. کاربران با استفاده از این توکن می‌توانند از امکان حق رای در این شبکه برخوردار شده و برای بهبود آن نظر دهند. از آنجا که ارز ماتیک در ساختار خود از الگوریتم اثبات سهام استفاده کرده است، بنابراین قابل استخراج نیست. به همین دلیل برای سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال، شما باید آن را مستقیما از صرافی‌ها خریداری کنید.
همچنین توکن‌های ماتیک به صورت ماهانه منتشر می‌شوند و در حال حاضر از حداکثر موجودی 10 میلیارد ماتیک، 6،720،693،343 توکن آن در گردش است.
 
نحوه خرید ماتیک
در حال حاضر صرافی‌های مختلفی در سراسر دنیا از ماتیک پشتیبانی می‌کنند. خوشبختانه در ایران هم کاربران می‌توانند از طریق ثبت نام در بازار ارزهای دیجیتال والکس، اقدام به خرید ماتیک در بستر شبکه BEP-2 کنند. صرافی والکس به عنوان یک پلتفرم معاملاتی پیشرو، قادر است برای کاربران خود امکان معامله ارزهای دیجیتال را در سه پایه بازار مختلف (ریال، تتر، بیت کوین) فراهم کند. این ویژگی باعث پرداخت کارمزد کمتر و بکارگیری استراتژی‌های معاملاتی متنوع‌تری توسط معامله‌‎گران می‌شود.
برای خرید ماتیک در والکس  کافیست در این صرافی عضو شوید و با پرداخت حداقل کارمزد، آن را خریداری کنید. مراحل ثبت ‌نام در والکس به شرح زیر است:
1- در والکس یک حساب کاربری بسازید (ثبت نام در والکس).
2- مدارک خود را آپلود کنید و منتظر مراحل احراز هویت بمانید.
3- از طریق حساب بانکی، کیف پول ریالی خود را شارژ کنید.
4- به صفحه معاملات ماتیک بروید و سفارش خرید خود را ثبت کنید.
منبع:
Coinmarketcap
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها