به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۳ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۳۰۱۲۱۱

هزینه و قیمت چاپ روی شیشه

گروه کسب و کار: شیشه یکی از محبوب‌ ترین گزینه‌ها برای دکوراسیون است که در گذشته چاپ بر روی شیشه برای زیباسازی آن سخت بود اما امروزه با تولید دستگاه‌های مدرن این کار راحت‌ تر شده است.
هزینه و قیمت چاپ روی شیشه
 چاپ روی شیشه کاربردهای زیادی دارد و به منظورهای مختلف زیادی انجام می‌شود. از آنجایی‌ که چاپ روی شیشه مزایا و کاربردهای زیادی دارد بسیاری از افراد به آن علاقه دارند و ه دنبال آن هستند. در این مقاله از وب‌ سایت سرزمین چاپ می‌خواهیم در ارتباط با چاپ بر روی شیشه بیشتر بدانیم و همچنین در مورد هزینه و قیمت چاپ روی شیشه با یکدیگر صحبت کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

چاپ روی شیشه با دستگاه فلت بد
یکی از دستگاه‌های مدرن که با آن چاپ روی اجسام سخت انجام می‌گیرد دستگاه فلت بد است. ازآنجایی‌که شیشه نیز یک جسم سخت به‌حساب می‌آید، از دستگاه فلت بد برای چاپ بر روی آن می‌توان استفاده کرد. این دستگاه بخش مهمی از صنعت چاپ را به خود اختصاص داده است. دستگاه‌های چاپگر و جوهری که برای چاپ از آن استفاده می‌شود تأثیر زیادی بر کیفیت و ماندگاری طرح و عکس چاپی دارند. دستگاه فلت بد یکی از بهترین دستگاه‌هایی است که می‌توانید چاپ خود بر روی شیشه را با خیال راحت به آن بسپارید. البته در ابتدا این باور سخت بود که یک دستگاه بتواند چاپ را با بهترین کیفیت بر روی اجسام سخت انجام دهد. دستگاه فلت بد با چاپ بر روی شیشه، سنگ، سرامیک، چوب و ام دی اف و ... خود را به‌مرور به اثبات رساند.

کاربرد‌ها و مزایای چاپ بر روی شیشه


چرا چاپ بر روی شیشه را انتخاب کنیم؟ این سؤال شاید برای شما پیش بیاید که با گزینه‌های زیادی که داریم چرا چاپ بر روی شیشه؟ چاپ بر روی شیشه در برخی موارد انتخاب شما است ولی در برخی موارد نیز شما مجبور به استفاده از شیشه هستید و از متریال دیگری نمی‌توانید استفاده کنید. در صنعت دکوراسیون شیشه یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها است و در هر نوعی به علت خصوصیات فیزیکی و نمای زیبا طرفداران بی‌شماری دارد. شیشه کاربردهای زیادی دارد که با چاپ بر روی آن می‌توان به زیبایی آن افزود. از کاربردهای چاپ بر روی شیشه می‌توان به سقف شیشه‌ای، درب‌های اتوماتیک، آکواریوم‌ها، شیشه‌های عطر، شیشه‌های تزیینی، تابلوهای منازل، شیشه‌های داخل استخر و ... اشاره کرد. چاپ بر روی شیشه مزایای زیادی دارد که افراد را ترغیب به استفاده از آن می‌کند. این نوع چاپ قابل شستشو است و در مقابل خش مقاوم است. همچنین جوهر آن در برابر نور آفتاب، حرارت و شرایط آب‌وهوا دوام زیادی دارد. رنگ‌های چاپ‌شده در طول زمان ثابت می‌مانند و ماندگاری بالایی دارند.

قیمت چاپ بر روی شیشه
پیشنهاد ما برای دریافت قیمت چاپ روی شیشه سایت زیر میباشد:
  • سایت سرزمین چاپ (uvprint.ir)

     
قیمت چاپ بر روی شیشه
قیمت چاپ بر روی شیشه را نمی‌توان به‌طور قطعی بیان کرد. موارد زیادی بر قیمت چاپ تأثیر دارند مانند نوع دستگاه و چاپی که انجام می‌شود قیمت را تعیین می‌کند. در تعیین قیمت و هزینه چاپ بر روی شیشه باید سایز شیشه‌ها و تعداد آن‌ها را در نظر گرفت. نوع چاپ (5 رنگ و 4 رنگ) تأثیر مستقیم بر قیمت دارد که در نتیجه برای براورد قیمت و هزینه قطعی باید با کارشناسان مجموعه سرزمین چاپ مشورت کنید.

سایز و ضخامت مناسب شیشه برای چاپ
دستگاه‌های فلت بد سینی‌هایی در سایزهای مختلف دارند و همین امر در سایز شیشه‌ها برای چاپ محدودیت ایجاد می‌‌کند. دستگاه‌‌های فلت بد در ایران از سایز 30*45 تا سایز 200*300 موجود هستند؛ بنابراین طبق این سایزها نمی‌توان سایز چاپ روی شیشه بیشتر از این میزان باشد. این دستگاه‌ها همچنین تا شیشه‌های باضخامت 13 سانتی‌متر قابلیت چاپ را دارند. شیشه‌های موجود در ایران با توجه به نوع جنس و کارخانه تولیدکننده آن‌ها از ضخامت 2 تا 20 میلی‌متر موجود می‌باشند. درنتیجه محدودیتی ازنظر ضخامت شیشه در ایران برای چاپ وجود ندارد. برخی از چاپخانه‌ها چاپ بر روی شیشه‌های ضخیم را انجام نمی‌دهند. این موضوع به این دلیل است که چاپ بر روی شیشه‌های ضخیم برای دستگاه‌ها بسیار خطرناک است و موجب آسیب به هد دستگاه خواهد شد. به همین علت چاپخانه‌ها تمایل زیادی به چاپ بر روی شیشه‌های ضخیم را ندارند.
بیشتر بخوانید: معرفی انواع روش‌ های چاپ که باید بدانید. در این صفحه میتوانید انواع روش های چاپ مانند: چاپ روی شیشه، چاپ روی چوب و چاپ روی کامپوزیت را مطالعه کنید.

شرایط چاپ بر روی شیشه
برای چاپ بر روی شیشه و ماندگاری طرح بر روی آن باید اصولی را رعایت کنید. قبل از چاپ باید سطح شیشه پاک و تمیز باشد. بعد از پاشیدن رنگ و جوهر نیز پروسه خشک‌کردن باید با استفاده از اشعه یو وی به‌سرعت انجام گیرد. برای چاپ بر روی شیشه هیچ‌گونه محدودیتی برای طرح نخواهید داشت. شما می‌توانید عکس‌های رنگی و نوشته‌های ریزودرشت را به‌راحتی بر روی شیشه چاپ کنید. طرح و فایلی که می‌خواهید چاپ کنید باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. در ارتباط با کیفیت طرح و عکس خود می‌توانید با کارشناسان سرزمین چاپ مشورت کنید.

کلام آخر
در این مطلب در ارتباط با چاپ بر روی شیشه و نحوه قیمت‌ گذاری صحبت کردیم. همان‌ طور که گفتیم شیشه یکی از بهترین متدها در صنعت دکوراسیون است و به دلیل مزایا و کاربردهای زیادی که چاپ بر روی شیشه دارد به یکی از پرطرفدارترین چاپ‌ها تبدیل‌شده است. با استفاده از دستگاه فلت بد عکس‌ها و طرح‌های رنگی را به‌راحتی می‌توانید بر روی شیشه چاپ کنید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها