به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۳ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۳۰۱۲۱۳

بهترین دستگاه جوجه کشی ایران کدام است ؟

گروه کسب و کار: یکی از فاکتورهای اساسی در جوجه کشی با راندمان بالا، آشنایی صحیح با دستگاه جوجه کشی و نحوه ی استفاده از امکانات مختلف آن می باشد.
در این نوشته با بررسی فاکتورهای مختلف و تاثیرگذار در جوجه کشی که برگرفته از وبسایت چیکن هچ می باشد ، شرایط را برای انتخاب بهترین دستگاه جوجه کشی از طرف خود شما فراهم خواهیم کرد.

دستگاه جوجه کشی فروشگاه چیکن هچ
 قسمت های مختلف دستگاه جوجه کشی :
دستگاه جوجه کشی شامل بخش های مختلفی می باشد که با در کنار هم قرار گرفتن آنها شرایط برای جوجه کشی اصولی از تخم های نطفه دار فراهم میشود. این قسمت ها در دستگاه های جوجه کشی خانگی تا صنعتی دارای تفاوت هایی می باشد که در این نوشته بیشتر به بررسی ویژگی های دستگاه های خانگی خواهیم پرداخت.

- بدنه دستگاه جوجه کشی : از جمله مهمترین موارد در انتخاب دستگاه جوجه کشی توجه به بدنه دستگاه جوجه کشی می باشد. بدنه شامل چهارچوبی است که در تجهیزات دستگاه و تخم های نطفه دار در داخل آن قرار میگیرند. بدنه باید 2 ویژگی مهم داشته باشد :

- مقاومت در برابر زنگ زدگی : بدنه باید در مقابل زنگ زدگی به مقدار بسیار بالایی مقاوم باشد. این مقاومت شامل قسمت داخلی و خارجی میشود. قسمت داخلی که به صورت تمام وقت با رطوبت و گرما در ارتباط است و از این رو باید در مقابل زنگ زدگی مقاوم باشد چرا که عدم مقاومت سبب ایجاد آلودگی در داخل دستگاه شده و در نتیجه در راندمان دستگاه جوجه کشی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

- عایق بندی مناسب : عایق بندی فاکتور دیگری می باشد که بدنه ی دستگاه جوجه کشی باید آن را فراهم کند. بلدنه هایی که امکان جریان دمایی بالایی دارند عایق بندی ضعیفتری خواهند داشت .
مناسب ترین بدنه برای دستگاه های جوجه کشی خانگی ، بدنه ی ABS فشرده می باشد . این بدنه هم دارای عایق بندی مناسب است و هم اینکه به صورت کامل در مقابل زنگ زدگی ایمن می باشد. استفاده از فلز در دستگاه های جوجه کشی خانگی هم باعث امکان زنگ زدگی خواهد شد و هم عایق بندی نامناسبی را ایجاد خواهد کرد.

- کنترلر جوجه کشی :
استفاده از کنترلر در دستگاه های جوجه کشی اتوماتیک امری ضروری می باشد. کنترلر با داشتن پردازنده ای مخصوص با کنترل فرایندهای مختلف جوجه کشی ، شرایط را برای جوجه کشی با راندمان بالا فراهم میکند. اشکال در عملکرد کنترلر سبب اسیب حتمی به راندمان جوجه کشی خواهد شد. کنترلر های جوجه کشی مورد استفاده در دستگاه های جوجه کشی خانگی می توانند به ویژگی های مختلفی مجهز شوند که از آن جمله به موارد زیر میتوانیم اشاره کنیم :
 
- پردازنده سریع : هرچقدر که پردازنده ی مورد استفاده در کنترلر سریعتر باشد، تغییرات مورد نیاز در دستگاه جوجه کشی سریعتر اعمال شده و از این رو تاثیر آن بر راندمان جوجه کشی مستقیم خواهد بود.

- انتخاب پرنده : انتخاب پرنده یکی از ویژگی هایی می باشد که برخی از انواع ماشین های جوجه کشی ایرانی دارا می باشند. با استفاده از این ویژگی امکان تنظیم دما، رطوبت و روزشمار مربوط به طیور مختلف، تنها با انتخاب نوع پرنده فراهم میشود. این ویژگی بخصوص برای کاربرانی که اشنایی کافی با دما و رطوبت و تنظیم آن در دستگاه های جوجه کشی ندارند بسیار مفید می باشد.

- سنسور دستگاه جوجه کشی : شاید بتوان سنسور را به عنوان یکی از دو مورد بسیار مهم در دستگاه های جوجه کشی برشمرد. سنسور، دما و رطوبت داخل دستگاه را سنجیده و آن را به کنترلر ارسال میکند، کنترلر موارد ارسالی را با مواردی که توسط اپراتور ثبت شده است مقایسه کرده و در صورتی که مغایرت داشته باشد سیستم های گرمایشی و سرمایشی را به کار میگیرد.

- شانه جوجه کشی : شانه وسیله ای می باشد که تخم نطفه دار بر روی آن قرار میگیرد. سپس شانه در محلی مخصوص خود در داخل دستگاه جوجه کشی قرار گرفته و حرکت میکند. حرکت باید به گونه ای باشد که از چسبندگی جوجه در داخل تخم نطفه دار جلوگیری کند. عدم حرکت تخم در زمان جوجه کشی سبب میشود که جوجه به دیواره ی تخم جسپیده و مشکلات بسیاری در هچ آن وجود بیاد و راندمان بشدت کاهش یابد. بهترین نوع شانه جوجه کشی، شانه های همه کاره می باشد. این شانه ها امکان جوجه کشی از همه نوع تخم نطفه دار را دارند و نیازی به خرید شانه مجزا نیست . از این رو هزینه های جوجه کشی نیز کاهش پیدا میکند.
 
دستگاه جوجه کشی صنعتی چیکن هچ
 توجه به گارانتی دستگاه جوجه کشی :
یکی از نکاتی که ممکن است در زمان خرید کمتر مورد توجه قرار گیرد، گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد. گارانتی و خدمات پس از فروش در واقع پشتیبانی فروشنده از محصولی است که به فروش رسانده است. این پشتیبانی از این رو اهمیت دارد که در صورت ایجاد مشکل کاربر بتواند در سریعترین زمان ممکنه مشکلش را رفع کرده و جوجه کشی را ادامه دهد.
خدمات پس از فروش شامل تامین قطعه در سالهای پس از فروش دستگاه می باشد. در دستگاه هایی همچون دستگاه جوجه کشی که طول عمر بالایی دارند، تامین قطعه دستگاه در سالهای پس از خرید دستگاه اهمیت بالایی دارد و از این رو شرکتی که خدمات پس از فروش واقعی ارائه دهد ارجهتر می باشد.

نتیجه گیری :
در این نوشتار به صورت کلی به بررسی قطعات دستگاه های جوجه کشی و نیازهایی که باید در زمان خرید دستگاه از آنها اگاه باشید پرداختیم. اشنایی با این قطعات در خرید دستگاه و استفاده از آن تاثیر بسزایی خواهد داشت . وبسایت چیکن هچ به عنوان پیشروترین سایت ایرانی در حوزه ی جوجه کشی علاوه بر مقایسه ی تولید کنندگان دستگاه های جوجه کشی ایرانی به بررسی قطعات دستگاه های جوجه کشی پرداخته و نکات مهم در مورد آنها را اشاره کرده است . از این رو با مراجعه به این وبسایت و مقایسه ی ویژگی های مختلف دستگاه های جوجه کشی می توانید انتخابی مناسب برای جوجه کشی داشته باشید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها