به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۳۰۱۴۳۸

تورم تا پایان سال ۱۴۰۰ چقدر می‌شود؟

تورم تا پایان سال ۱۴۰۰ چقدر می‌شود؟
گروه اقتصادی: پس از نوسان شدید قیمت‌ها در سال گذشته، دوره رکود بازارها آغاز شد و طی یک سال اخیر هیچ کدام از بازارهای مالی به اندازه تورم بازدهی نداشتند. در این شرایط دولت نیز با اجرای برخی طرح‌ و شعار برخورد دستوری در برخی بازارها پیام‌های مهمی را برای آینده بازارها داشته است. اما تورم تا پایان سال ۱۴۰۰ چقدر می‌شود؟

 براساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم نقطه‌ای در مهر ماه ١۴٠٠ به عدد ۳۹٫۲ درصد رسیده است که نسبت به ماه قبل ۴٫۵ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری ٣٨,۴ درصد است که نسبت به ماه قبل ۴.۵ واحد درصد کاهش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ۴٣.٩ درصد بوده که که نسبت به ماه قبل ٣.٩ واحد درصد کاهش داشته است.

نرخ تورم سالانه مهر ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای کشور به ۴۵,۴ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ٠.۴ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.هم‌چنین نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ۴۴,٧ درصد و ۴٩.۶ درصد است که برای خانوارهای شهری ٠.۴ واحد درصد کاهش و برای خانوارهای روستایی ٠.١ واحد درصد کاهش داشته است.

با این اوصاف تورم تا پایان سال ۱۴۰۰ چقدر می‌شود؟
علی صادقین و مهدی سماواتی، دو کارشناس بازارهای مالی در گفتگوی ما به این سوال پاسخ داده‌اند که تورم تا پایان سال ممکن است به چند درصد برسد.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: تورم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها